marți, 2 august 2011

Ion Lazu: De pe mal

ion lazu: De pe mal

Cu oamenii de peste apă
nu ne vom învrăjbi niciodată.
Aerul se împarte  egal,
apa surpă după legea ei,
viaţa peştilor e o enigmă.
Ce bine e prin urmare
când ne apar pe malul lor
cu găleţi, cu strigăte,
cu viaţa lor
ce ni se-arată pe-o scenă.

Bun ar fi, Doamne
câte un fluviu, câte un râu
câte un  mic torent sau ogaş
printre fiecare dintre noi!
Cu ce duioasă înseninare
ne-am trece, străini, de pe mal
şi uneori, zic aşa
ne-am potrivi la capetele
unui zâmbet egal.

Pocola- Beiuş, 1968

ion lazu: râul Răcătău, munţii Apuseni

Un comentariu:

  1. Îmi aduc aminte că la un moment dat alesesem "De pe mal" ca titlu al întregului volum de poezii cu care trebuia să debutez. N-a fost să fie. La multă vreme după aceea, poeta Constanţa Buzea a publicat un volum cu acest titlu: De pe mal. Ce-i drept, în vreo 10 ani până să apară volumul de debut, i-am schimbat de câteva ori titlul: Despre prigorii; Blana mistreţului. Iar în final, pentru că mă distanţasem de-a binelea de acele elegii scrise cu 10-15 ani în urmă, am intitulat volumul, cum altfel? Muzeul Poetului.

    RăspundețiȘtergere