luni, 25 martie 2013

O pagină de jurnal 1991, Cărţile prietenilor mei, Poezii regăsite, Fotografii cu scriitori...

Scriitorul zilei: Constanţa Buzea... 
http://ilazu.blogspot.ro/2012/03/scriitorul-zilei-constanta-buzea.html


ion lazu, O pagină de jurnal 1991

Vineri, 11 oct., ora 5:15 dimineaţa. Valsul fericirii. La o nuntă care durase toată noaptea, cu veselie mare. Andrei deja flăcăiandru. Spre sfîrşit, nişte camere largi, goale, cîţiva tineri dincolo, deja pe jumătate dezbrăcaţi, ca să se odihnească. Iar noi pe punctul de a pleca, m-am uitat pe jos şi erau mai multe chei yale, printre care şi ale noastre de acasă. Lidia exersa un vals, în faţa unei oglinzi ce părea translucidă-portocalie, din cauza unui şirag de flori ce se reflecta în apele ei – nişte flori pe care nu le recunoşteam şi cineva mi-a spus numele lor: leandri. Nu ştiu ce mi-a venit şi, aşa cum eram, doar în indispensabili, am început să valsez, învîrtindu-mă în jurul meu, doar în ciorapi, ţinînd în mîini un băţ de prin casă, în vîrful căruia flutura un capăt de panglică albă sau o sforicică; ea tremura pe sus şi desena în aer cercuri vii, materializînd parcă sentimentul meu de bucurie. Dansasem deja destul, dar o luam de la capăt, cîntîndu-mi singur cu voce tare partea a doua din Valurile Amurului – bucuros şi întristat, lovit de amoc - şi într-un tîrziu aşa m-am şi oprit, întors spre tinerii din camera de dincolo, însă cu faţa în sus, schimonosită de un zîmbet amar, care spunea elocvent: Trece viaţa asta frumoasă! Ce păcat că trece! Printre tinerii de dincolo erau şi fiii lui D. Alex, mă gîndisem să-l invit pe cel mai mare la dans, dar pînă la urmă am dansat singur, fericit şi cu mare jale. Un vals în vis, aşa cum mi-e şi viaţa: cu Andrei şi Lidia în preajmă, veseli.

(va urma)

Cărţile prietenilor mei



















ion lazu, Fotografii cu scriitori...
Teatrul Podu, martie 2007, Lecturi cu public: Gh. Istrate, I.Murgeanu, N. Tzone, Ion Lazu

Gh. Istrate, I. Murgeanu, N. Tzone

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu