joi, 25 iulie 2013

Blogul meu, la doi anişori...
Câteva date tehnice, în ideea că vizitatorii blogului meu nu beneficiază de toate afişările care îmi sunt furnizate mie, ca "proprietar":
- postări ... 739 (376)
- comentarii publicate ... 1272 (750)
- afişări în iunie a.c.... 5765
- total afişări... 104.065  (35.840)
- persoane interesate... 32 (25)
(în paranteză am pus cifrele de anul trecut, 25 iulie, 2012).
Fiind vorba de un blog de scriitor, cu rubrici iniţiate pe măsură ce îmi intram în mână şi augmentate de la o zi la alta, structurat pe rubricile: Scriitorul zilei, Poezia zilei, Jurnal, Cărţile prietenilor mei, Fotografii de autor - deci un blog orientat spre cărţi, evenimente culturale, comentarii pe teme din viaţa literară -, cifrele de mai sus mi se par mai mult decât încurajatoare. Mă feresc cu dinadins să fac comparaţii cu alte bloguri de scriitori, unele de mare suprafaţă tematică, altele cu deosebire combative, de pe poziţii dinainte stabilite şi care atrag combatanţi de aceeaşi culoare politică precum şi adversari înverşunaţi. Am decis din start să evit pe acest blog discuţiile politice.
Mulţumirile mele de blogger diletant vin cam din aceleaşi direcţii pe care le-am evidenţiat la precedentul bilanţ de an. Vreau să spun că bucuria cea mai mare vine dinspre faptul că pe parcursul acestor doi ani s-au verificat câteva vechi amiciţii literare şi s-au consolidat câteva noi prietenii de bun augur, bazate pe respectul reciproc al co-participanţilor la acest joc de societate în coordonate virtuale. Într-o astfel de întreprindere "cărturărească", angajând actanţi din generaţia mai veche, preocupaţi de scris-citit, iar nu neapărat nişte înverşunaţi intarnauţi care nu mai ştiu de nimic altceva şi lansează la nesfârşit mesaje unilaterale (autiste în speţă), nu contează neapărat multitudinea vizitelor şi a comentariilor, ci în primul rând este stimulativ interesul de principiu pentru problematica acestui blog de scriitor şi uneori, mi-a încălzit sufletul implicarea în comentarii cu privire la unele teme ce apar în discuţie.
E de aceea fastidios să produc o listă a celor ce comentează pe acest blog. Voi da câteva nume, cu caracter informativ: Ion Murgeanu, Elisabeta Isanos, Nicolae Ciobanu (poate cel mai fidel comentator!), Tudor Cicu (i-am găzduit câteva eseuri cu deosebire interesante), Sânziana Batişte, Magda Ursache, Ion Andreiţă, Valentin Ajder, Ioan Barbu,  Mihai Cantuniari, Şerban Codrin, Andana Călinescu, Viorel Dianu, Ştefan Dimitriu, Daniel Drăgan, Felix Sima, Ileana Costea, Florin Hălălău, Nicolae Iordan-Constantinescu, Lucia Negoiţă,  Ioan Viştea, Neculai Nistor, Niculina Oprea, Oana Oros, Dan Pomârjanschi, Passionaria Stoicescu, Radu Voinescu, Tatiana Rădulescu, Rodica Lăzărescu, Petru Solonaru, Elena Ştefănuţ,  Daniel Tipuriţă,  Doina Ţetcu, Victoria Milescu, Maria Urbanovici, Lucian Gruia, Florin Costinescu şi desigur destui alţii, care nu-mi vin acum pe taste...
Notam în bilanţul de mai-an:

"Am referit în acest fel despre nu mai puţin de 264 scriitori - şi trebuie să 
adaug că în destule cazuri a fost vorba despre scriitori încă în viaţă. Pentru 
a da o imagine cu privire la grafia autorilor, am prezentat scanări ale unor 
autografe primite.
La rubrica Poezia zilei, am reprodus una sau mai multe poezii ale autorului 
discutat,iar dacă nu, atunci poezii ale altui autor legat îndeobşte de data 
calendaristică, iar alteori postat  la rubrica respectivă pe motiv de  regiune, 
de prietenii, de tematică... 
Sau pur şi simplu, transcriind din volumele pe care le am în casă. În cîteva 
cazuri, a fost vorba de poezii dedicate de mine autorului zilei.
La rubrica Consemnări, am notat despre evenimente artistice, lansări de carte, 
târguri, lecturi publice, vernisaje, concerte, spectacole în aer liber, piese 
de teatru, filme. Am postat răspunsuri ale mele la anchete literare, la inter-
viuri, la adresări de-ale prietenilor scriitori... Am postat pe cât s-a putut 
şi fotografii de la respectivele manifestări culturale.
 
Va urma. 
 

Scriitorul zilei: Mihail Codreanu
http://ilazu.blogspot.ro/2012/07/scriitorul-zilei-mihail-codreanu-poezia.html

Poezia zilei: Vladimir Beşleagă, n. 25 iulie 1931



            „                                 …fără tine
            s-a lăsat iar pustiul peste întreaga
                                                       lume
            şi iar mă simt gol pe dinăuntru
                        cum eram înainte de a te cunoaşte
            din ce-am fost am rămas doar o
                                                       coajă
                                                       subţire fragilă
            ca mâine se va risipi şi ea
                                   iar vântul
            o va spulbera
                                  amestecându-mă
                                  cu pulberea eternă
                                  a pământului…”



            „…cortegiul alb urcând pe costişa cu umbre
            sus pe culme un copac singuratic veghează
            psalmii cad din iarbă pe marginea drumului
            şi caprele vin din urmă clătinându-şi
                                                           tăcute bărbile
            faţa ta nu se vede în aburii căldurii
            copite mari rotunde lasă urme rotunde
            ochii mei curg prin praful fierbinte
                                                          al drumului
            şi pe unde calcă ei rămân picături negre…”


             „…am zis da soarele nostru a scăpătat spre
                                                                       chindie
                        şi ca mâine va ninge abundent
                        clădind deasupra noastră
                                               munţi albi
                        şi el va lumina atât de slab
                        încât nu va mai putea încălzi
                                               să-i topească
                        şi noi vom adormi sun zăpezi
                        pentru totdeauna…”


(Poeme citate de Emilian Galaicu Păun într-un articol omagial, la 80 de ani ai poetului V.B.: http://www.europalibera.org/content/blog/24274187.html)


Cărţile prietenilor mei: Florin Mihăilescu, Gabriela Melinescu, Mihai Giugariu, Gh. Grigurcu.
















ion lazu - Fotografii de vacanţă... 



5 comentarii:

  1. Iacă, trecură (încă) doi ani, ca un frumos vis, nedestrămabil ţesut de Ion Penelopul în aşteptarea altor odisei...
    Mai, să nu iau seama aniversării...
    La Mulţi Ani Creatori, Pane Ionu!
    Culai

    Postări alese, de un Om Ales!

    RăspundețiȘtergere
  2. „…am zis da soarele nostru a scăpătat spre
    chindie..." - un poem desprins din tabloul deasupra căruia se cuvine a aşeza busuiocul cuvintelor noastre alese, amintind de o a anumită vârstă a poetului acesta nins la tâmple cu neaua din munţii săi de zăpadă, dar, şi de o altă aniversară (cum mai trecură cei doi anişori!), care pe noi să ne facă nostalgici, şi să ne umple sufletele cu melancolia multor desfătări petrecute aici...

    RăspundețiȘtergere
  3. LA MULTI ANI blogului, sanatate si putere in continuare stapanului sa-l duca mai departe!
    Toate cele bune tuturor,
    Elisabeta

    RăspundețiȘtergere
  4. Mulţumesc din suflet acestor bravi combatanţi din prima linie a Blogului ce cu osârdie întreţin, de doi anişori, cum s-a spus... Să ne bucurăm împreună de lumina Literei, de binefacerile Prieteniei şi de adierea reconfortantă a Adevărului. Devotat, Lazu

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Devotat Vouă, Lazofililor, Lazofonilor, Clasicilor - Culai.

      Ștergere