joi, 19 septembrie 2013

Scriitorul zilei: Cella Serghi  http://ilazu.blogspot.ro/2012/09/scriitorul-zilei-cella-serghi-poezia.html 
Alţi scriitori din Calendar:
Ludovic Dauş, n. 1873
Ion Agârbiceanu, n. 1893  http://ilazu.blogspot.ro/2012/09/scriitorul-zilei-ion-agarbiceanu-poezia.html
Corneliu Ostahie, n. 1951
Emil Manu, m. 2005  http://ilazu.blogspot.ro/2012/10/scriitorul-zilei-emil-manu-poezia-zilei.html

Poezia zilei: Alexandru Ciorănescu (1911-1999)
Legat

Noi suntem  cei din urmă
pe-ncetul ne gătim
stingheri perechi sau turmă
să ducem tot ce ştim

copilul meu învaţă
ale cântec şi alt mers
se pleacă altă faţă
pe faţa altul vers

în satul fără îngeri
şi fără cântăreţ
cresc lacrimile plângeri
şi florile nutreţ

noi suntem moartea Vorbii
ci-n veacuri foarte noi
cătând din băţ ca orbii
vor trece peste noi

poeţi ce iar se-mbată
de forme şi idei
miraţi că noi odată
am tresărit ca ei

(din Poezia românescă din exil, Ed. ICR, 2006) 


Film american despre dezastrul exploatării cu cianuri a zăcământului de la Roşia Montană:
Rosia Montana Cyanide open-pit in the heart of Carpathian garden
http://www.youtube.com/watch?v=anmmpAhD3Ig

Lidia Lazu: Trei cântece în aer liber (pe Acropole)


acropole 1:

acropole 2:

acropole 3:
http://youtu.be/nuYJmrnJu_k  


Un mesaj către scriitorul Bujor Nedelcovici

Stimate Bujor Nedelcovici, prietene!
Am ascultat cu mare interes emisiunea radio a dnei Georgeta Drăghici, cu satisfacţia că sunt rostite clar şi răspicat convingerile unui autor cu deosebire prestigios, care şi-a înţeles menirea printre contemporanii săi, nu a scris conjunctural şi a mizat totul pe transmiterea fără cedări a unui mesaj personal despre situaţia specială a omului  conştient de responsabilitatea sa în vremurile maştere pe care le-am traversat. Un demers amplu , aceste Opere complete  apărute la All , care acoperă în timp aspecte destul de diferite ale scriiturii Domniei tale, pentru ca mesajul să fie nuanţat, adresat unor grupuri distincte de cititori, de ieri, de azi şi de mâine. Un acelaşi motiv muzical, reluat şi orchestrat pentru mai multe instrumente...Mi-a mers la inimă şi secvenţa cu pisica, e bine să se înţeleagă că autorul nu scrie doar abstracţiuni, ci vine cu trăiri personale foarte intense, chiar dacă  transfigurate artistic... Sincere felicitări!
Am să postez linkul respectiv şi pe-al nostru blog. Cu drag, Lazu.


Ion Lazu - O pagină de Jurnal, 1994

14 mai 94. Aseară la Mircea Ciobanu pentru ziua lui de naştere – parcă mai puţină animaţie ca în alţi ani. Aşa i s-a părut şi lui N. Ioana, cu care la 23:30 am făcut pe jos drumul pînă în Piaţa Unirii; era cu noi şi Vasile Vlad şi împreună am răsucit pe toate părţile şansele sindicatului scriitorilor, care şanse sunt, oricum, foarte mici…
La Mircea: Al. Miran, ing. Mircea Popa şi Dan Grigore, căruia M.C. i-a acordat o atenţie specială. Cornel Dumitrescu, ziarist la Lumea liberă din SUA, vorbindu-ne despre procesele Regelui. Au cîteva reviste săptămînale în limba română, dar cele literare nu merg. Editarea cărţilor, oricît de bune, se face în tiraje de 500 exemplare, la 2 milioane de români din SUA. Mai mult nu merge, îi spune lui M.C. Ion Ioanid a avut un cancer la laringe, i l–au scos. M.C. subliniază ideea că M.H.S., Radu Petrescu, V. Voiculescu etc îşi scriseseră cărţile prin 62-63. N-au apărut decît cu decenii mai tîrziu. Alta ar fi fost imaginea literaturii române. Sunt cărţi mari care sunt moarte pentru că nu intră cînd trebuie în circuit, cum e Budai Deleanu, nepomenit în Epigonii din acest motiv. Zic, asta a fost grav, defazarea, dar încă mai grav e că mulţi intelectuali au murit în închisoare, o întreagă promoţie intelectuală. M-a mirat absenţa bunilor prieteni ai lui M.C.: Iovan, Negrici, Agopian, Fati.
M.C. îmi spune că a citit articolul Megalitice, i s-a părut extraordinar, de mult n-a mai citit o execuţie atât de delicată şi de totală! V.Vlad îmi spune că dna Vorona i-a vorbit entuziasmată despre recitalul Lidiei. Rodica îmi spune că alde Tomuş şi Marin S. vor să-l dea afară pe Mircea; aflu M.S., marele jecmănitor al foştilor – le lua pe nimic tablouri, manuscrise, alte obiecte de valoare, ca să-i publice în revistă.. Ar fi avut o expoziţie de pictură la Braşov, despărţită printr-un glasvand de sala Grigorescu. Toată lumea era dincolo… V.V., despre fanteziile administrative ale lui Mircea D. Le spun, în altă ordine de idei: Sunt atîţia oameni pierduţi, care se întorc acasă abia pe la 9-10 seara, beţi, pentru că totuşi trebuie să doarmă undeva…
Fac un rechizitoriu ruşilor: Nu-l vedeţi pe Kozîrev, ministrul lor de externe, azi declară una, mîine complet altceva, nu-i pasă că schimbă foaia după bunul plac, puterea lor nu are logică. Elţîn îl plimbă pe Kohl pe Baical, apoi pe uliţele satului natal şi Kohl se lasă dus. Aţi văzut ce au aranjat ruşii în Yemen? Armamant, instructori, declanşarea războiului civil; în ultima clipă se retrag cu avionul, specialiştii şi nevestele lor. Totul merge ceas. Au să se bage şi în Brazilia, peste tot în lumea a treia…


Cărţile din bibliotecă : Nicolae Breban, Constanţa Buzea. 







    






























ion lazu - Case şi statui din Bucureşti

În faţa Institutului N. Iorga din Pţa Victoriei

Casa Ivo Andrici


Casa Ivo Andrici, str. Ivo Andrici, colţ cu Hristo Botev

Str. Hristo Botev


Str. Caimatei


Casă în ruină, Pţa Romană

Str. Ion Mincu, nr. 9











4 comentarii:

  1. Primesc de la Florica Bud: Dragă IOn Lazu, aveţi un blog interesant şi mai ales viu. Aţi cunoscut-o pe doamna cella Serghi? Vă doresc succes. Florica Bud
    blog.floricabud.ro

    Stimată Florica Bud,
    Răspunsul era de găsit chiar în postarea despre Cella Serghi, ce-i drept nu în prezentarea propriu-zisă, care nu poate fi decât informativă, ci în fragmentul din "Odiseea plăcilor memoriale", o scriere diaristică, realizată în paralel cu fixarea celor vreo 200 plăci pentru scriitorii din Bucureşti. (Pe atunci textul era încă în manuscris, între timp a apărut şi cartea, la ed. BMB. Este de găsit acum şi pe internet...) La fiecare dintre cei cca 400 de scriitori pe care îi prezint la rubrica "Scriitorul zilei", în afară de bio-bibliografie, dau şi fragmente din Jurnalul meu, fie că textele au apărut deja în "Scene din viaţa literară", 2007, sau în "Odiseea...", 2012, sau în "Vreme închisă", 2013, fie că le-am pescuit de prin alte meandre ale Jurnalul meu, care vine de prin 1979 până în stricta actualitate.
    Devotat, Lazu
    P.S. Vă rog să comentaţi la rubrica din blog; sau să-mi trimiteţi pe mail texte pe care mie îmi este mai lesne să le postez... I.L.

    RăspundețiȘtergere
  2. Alte încurajări: George Motroc îmi scrie:
    SINCERE FELICITARI pentru Blogul dvs., un caz singular în presa electronică românescă.
    Răspund: Mulţumesc, dle George Motroc. Îmi amintii de incitantele întrebări ale interviului pe care l-am făcut împreună, mai an, pentru Contemporanul..
    Şi Da, ceva adevăr trebuie să fie în ce spui Domnia ta. Cele vreo 400 de fişe ale Scriitorilor noştri mai de demultişor sau din contemporaneitate ar putea deveni un CD - de ce nu? - cu portretul autorului, o selecţie din copertele cărţilor, Biografia, Bibliografia, iar dacă am materialul necesar: imagini cu casa memorială sau imobilul unde a locuit, placa memorială, în cazul că i-am pus, şi desigur fragmentele din Jurnalul meu care se referă la întâlnirile mele cu scriitorul respectiv, dacă am avut prilejul să-l cunosc...
    Ar fi în fapt un Dicţionar sui-generis, reieşit din lecturi proprii dar şi din compilaţii, deci fără mari pretenţii, nici exhaustiv, nici doctoral, însă pe cât se va putea adus la zi, faţă de minunatele noastre dicţionare care se cam opresc la anul 1990, în cel mai bun caz 2000. Dacă scriitorii sunt interesaţi, îmi pot trimite fără reţinere ultimele titluri, coperte de cărţi şi eu le voi folosi cu deplină răspundere.
    Devotat, Lazu

    RăspundețiȘtergere
  3. Primesc de la doamna Elisabeta Isanos:
    Draga Domnule Lazu,
    Va multumesc pentru atenţionare, sunt deja o vizitatoare fidelă a blogului, de unde am şi preluat pentru site fotografia Dvs, de la manifestaţia pentru Roşia Montană!
    Toate cele bune, Elisabeta

    Răspund: Mulţumesc pentru încurajări,stimată prietenă, inclusiv pentru cea în legătură cu fotografia mea de la demonstraţiile întru salvarea Roşiei Montane, cuvinte care vin tocmai bine, - într-un moment dificil pentru mine ca scriitor. Poate voi devoala în curând acest episod, legat (cum şi e de înţeles) de viaţa literară a breslei noastre păguboase...
    Devotat, Lazu

    RăspundețiȘtergere
  4. Doamna Magda Ursache îmi scrie din Dulcele Târg:
    Frumos, felicitari! Să vă ţină Dumnezeu împreună, fericiţi!
    magda u.

    Răspund, emoţionat şi smerit: Mulţumesc din suflet. Cuvinte prea-frumoase, spuse de buna noastră prietenă întru literatură, într-o împrejurare cu deosebire sensibilă. Îi suntem alături, în greaua restrişte a vieţii: de la om la om, tot ce poate fi căldură sufletească şi ataşament spiritual.
    Devotat, Lazu

    RăspundețiȘtergere