sâmbătă, 19 ianuarie 2013

I.L.Caragiale, Publicistica, X; cărţile prietenilor mei:Ştefan Radof; fotografii de iarnă

I.L.Caragiale, Publicistica, X



Aş mai reţine, în  încheierea acestor note de lectură din Publicistica marelui dramaturg, tot din Morală şi educaţie, încrederea lui I.L. Caragiale în viitorul neamului românesc: ..."lucrând cu minte, aşteptând cu răbdare vremea când să dea şi el culturii şi civilizaţiei europene concursul lui specific, pe cât va fi fost înzestrat pentru asta de pronia cerească... Fie dată în omenire parte cât mai frumoasă şi neamului românesc!" Nobil sentiment!
Iar tânărului ridicat la studii nalte, provenit din "oameni sărmani şi inculţi", şi care "este solicitat cu toată stăruinţa să ieie parte activă la mişcările politice, care aspiră să fie mâine un om public de mare vază", dar "se simte ridicat sus de tot faţă cu umilii săi părinţi", le atrage atenţia: " trebuie să fie prea nobil ca să-i privească nu cu dispreţ mândru, ci cu duioasă milă; în sfârşit, trebuie să fie un spirit în adevăr superior ca să nu crează că învăţătura căpătată în şcoală exclude omenia şi că pietatea urmaşului ar fi din partea unui om procopsit o înjosire pentru dânsul."



Ion Lazu: Un răspuns lui Boris Marian la comentariul său de pe Reţeaua literară:
Da, aveţi "puţintică" dreptate, stimate Boris Marian, "nu citeşte (mai) nimeni aceste note", pentru că aşa e cu reţelele de socializare pe Virtual, lucru foarte lesne de observat. Îmi amintesc cu cât avânt s-a lansat această Reţea literară, anunţându-şi triumfal suta, mia, cei opt mii de membri ... şi totul a mers cât de cât, câţiva scriitori s-au implicat, le-am apreciat prestaţiile, însă ... însă acum fiecare ins ce se respectă are al său blog, unde se desfăşoară în voie, iar aici pe R.L. nu mai postează decât inşi ce vor să se exhibe, pur şi simplu. În ce mă priveşte, ca toată lumea, îmi pusesem mari speranţe în Reţea, am şi postat într-o vreme, apoi am tăcut, în faţa rezultatelor insignifiante. Nu voi ascunde faptul că Reţeaua mi-a adus câţiva prieteni - dar cât e de atunci! Au părăsit-o cu arme şi bagaje chiar membrii fondatori... Am postat pe Reţeaua l. acest bilanţ, aşa, ca să se ştie, după ce-l postasem pe blogul personal. Acolo, ce-i drept, altfel stau lucrurile, după cum reiese şi din textul meu: 66 de mii de vizitatori, aproape o mie de comentarii în 16 luni, ceea ce alţi bravi bloggeri n-au adunat nici în 5 ani..., trei mii de fotografii, rubrica Scriitorul zilei ţinută vreo 400 de zile, astea sunt rezultate nu chiar obişnuite, stimate confrate BM. Citind doar Bilanţul meu, conchideţi, împotriva acestor rezultate, cum că "nota mea nu are ceva nou, iar mie unii îmi sunt sincer antipatici". Asta, s-o spun deschis, vă foarte priveşte, dle BN. Ştiu bine de ce nu vă e simpatic Goma, ce mă miră este că aveţi ceva împotriva Magdei Ursache, deşi de decenii publicaţi alături de Domnia sa. Şi ce-aţi avea cu N.Ţone, care în două decenii a publicat mai toată avangarda interbelică, pe toţi suprarealiştii, în ediţii de lux, anastatice, cum n-a mai făcut-o nimeni în ţară, român sau de orice altă etnie. A editat scriitori evrei din străinătate, a dus expoziţia Avangarda direct la Tel-Aviv, la New-York etc - şi desigur în toate oraşele ţării. Cu mâhnire observ că antipatiile Dtale sunt toate pe acelaşi criteriu etnic. De ce oare nu vă străduiţi să ţineţi linia de mijloc, cea europeană? Ce-ar fi însemnat ca eu, ca autor al rubricii Scriitorul zilei să am idiosincrazii de tipul dtale? Ce ar fi însemnat ca la fixarea celor 200 plăci memoriale să am vederi sectare precum dta? Ce ar fi însemnat ca în Proiectul Memorialul scriitorilor încarceraţi, pe lista cu cei 403 scriitori încarceraţi sub regimul comunist să-i escamotez pe cei care nu-mi plac mie, sau nu-ţi plac dumitale?
Şi ce vorbă-i asta: "lipsesc nume noi"? (Am pus plăci memoriale lui Stratan, Mariana Marin, Ioan Flora, Cristi Popescu...) Am scris despre Aura Christi, am relatat despre atâtea lansări ale tinerilor scriitori, de aici sau din Basarabia. Ce-ar fi să chiar citiţi aceste comentarii de pe-al meu blog? Ce-ar fi să observaţi că multe coperte de cărţi şi multe portrete de scriitori de pe Google sunt postate de subsemnatul?
După cum cred că înţelegeţi din această notă, textul de bilanţ anual e postat mai întâi pe blogul meu de scriitor, unde am zilnic vreo 300 de vizitatori. Poate l-au parcurs şi aici destui alţii, care nu obişnuiesc să comenteze. Prefer această tăcere decât puerilul "Îmi place", "Apreciez...".
Deci, stimate Boris Marian,, reluaţi problema, pur şi simplu intraţi pe blogul meu şi veţi avea destule surprize.
Vă invit la Sala Euterpe de la Univ. Spiru Haret, str. Doamnei nr. 15, duminică 3 februarie orele 11:00, la emisiunea televizată Ilinca Dumitrescu şi invitaţii săi, unde se va discuta despre noua mea carte Odiseea plăcilor memoriale. Poate vă veţi face o impresie mai apropiată de adevăr. Intrarea gratuită. Un gând bun, Ion Lazu

Cărţile prietenilor mei: Stefan Radof: Balade, Doamnelor, balade...
Ed. Cartea românească, 2008, 123 pagini 
   























ion lazu, fotografii- Iarnă, ceaţă, promoroacă...