sâmbătă, 15 iunie 2013

Scriitorul zilei: Mihai Eminescu
http://ilazu.blogspot.ro/2012/06/mihai-eminescu-123-consemnari.html


Mihai Eminescu - Frumoasa fără corp, fragment - recită Lidia Lazu, Casa memorială Eminescu, Iaşi-Copou, 15 iunie 2009.



http://youtu.be/cdxoTgcR37o


Poezia zilei
Lidia Lazu: În urma poeţilor

În urma poeţilor o pulbere se-aţine
atât de fină şi lentă
şi aşa de amânată -
aproape disparentă

în fiecare zi ar fi cu putinţă
minunea marii întâlniri
e nevoie doar de puţină atenţie
şi de adâncă umilinţă

(Din volumul În voia luminii, Ed. Vinea, 2011)


Pagini de jurnal, 1992

17 dec., continuare: Fericitul Augustin: „Cui istorisesc eu acestea? Şi de ce? Pentru ca, desigur, eu şi oricine citeşte acestea, să cugetăm din ce abis trebuie să strigăm către tine. (sublinierea mea). Căci ce este mai aproape de urechile Tale decît o inimă mărturisitoare şi o viaţă în armonie cu credinţa?
„…din dragoste pentru dragostea Ta fac acest lucru
„… crede-mi mie despre mine şi nu altora…
„… să vieţuieşti aşa, căci nu se poate ca fiul acestor lacrimi să piară…
Talle, lege – ia, citeşte!
„… O, iubire care totdeauna arzi şi niciodată nu te stingi, iubire, Dumnezeul meu, aprinde-mă!”

Ideea de a vizita cu familia diverse gazde din trecutele campanii; de exemplu pe Ani Bredureanu din Topleţ, pe Elena Magheru din Păuşeşti, pe dna Olga din Goranu, pe Maris Stancu din Guşoieni. Aşa cum îi vizităm pe Jugărenii din Avrig.... Să folosesc pagini de jurnal din perioada respectivă.
Andrei: Ştii, tata, ăsta e un om făcut din cărţi…
MP. : Celălalt devine, prin îndepărtarea în timp, un mister nedezlegat; cu cît te străduieşti să-i descifrezi mobilurile, deciziile etc, cu atît îţi va părea mai greu de înţeles, de explicat. Şi te trezeşti în faţa ei, a acestei persoane insondabile, abisale şi, brusc, ai revelaţia faptului că şi tu îţi eşti în aceeaşi măsură de neînţeles, de ne-urmărit. În faţa unei taine se ridică deodată o altă taină, la fel de mare, dar de alt semn: două enigme faţă către faţă. Iată posibila sursă a iubirii...



Cărţile prietenilor mei : Tudor George, Gheorghe Istrate.



































ion lazu: Fotografii de autor...Mi-am amintit de Sierra Nevada...