miercuri, 19 iunie 2013

Scriitorul zilei: G. Călinescu
http://ilazu.blogspot.ro/2012/06/scriitorul-zilei-g-calinescu-consemnari.html

Poezia zilei: Ion Lazu

Sonet

Amurgul despre care ţi-am vorbit
Mi-a pus o nouă rană-n partea stângă.
Un aer întristat şi-nvineţit
Mi se revarsă-n suflet şi pe lângă.

Pe jumătate scufundat în Criş

Mi-e teamă soarele să nu se stingă.
Îmi pare mai curând un vas pieziş
Din care mustul o să se prelingă.

...Mai e şi-o casă cu ziare-n geam
Cu flori care se-ntorc, să n-o mai vadă
Şi o odaie-nchiriată, unde vream
Să-nvăţ de rost un zâmbet de paradă –

Uitând după jurnale, după geam
Amurgul despre care îţi vorbeam...

1968, Pocola-Beiuş
  

Citiţi şi înălţa-vi-se-vor sufletele:
http://blogdoman.blogspot.ro/2013/06/la-plecarea-parintelui-iustin.html


Pagină de jurnal, 1993
30 ian. Urgenţa şi imperativul sub care am scris Scurta autobiografie; prins între insistenţa cu care tata revenea asupra unor fapte şi persoane despre care îmi mai vorbise şi între incapacitatea mea, suspectă chiar, de a nu le ţine minte, iar şi iar.  Poate că nu e vorba decît de o spaimă neîntemeiată, care m-a împins la consemnarea faptelor, o stratagemă care te îmbrînceşte la treabă!
Formula lui Ţuţea: sila de ziua de azi şi teama de ziua de mîine (la bătrîneţe…). Deci nici ortodoxia nu te împacă, orice s-ar zice, cu iminenţa sfîrşitului.
Ieri, ideea că, fără componenta religioasă a răbdării şi amînării, românii n-ar fi rezistat în iadul comunist.
Adevărul absolut nu e demonstrabil, el e revelaţie, sau nu e deloc.
Arderea unei lumînări, implicare, consubstanţialitate, arderea unui bec – exterioritate, tehnică, artificiu. Ardem ca o lumînare, ezitant, pulsatil şi stingîndu-ne în convulsii, în zbateri şi pîlpîiri. De aceea stingerea bruscă a unei lumînări te tulbură, te nelinişteşte, îţi dă rele presimţiri.
va urma

Cărţile prietenilor mei: Ion Horea, Mircea Cojocaru, Pan Izverna, Radu Cange.






















ion lazu: Fotografii... Mi-am amintit de Parcul Naţional Sequoia

Tunel (pe vremuri grajd de cai) în trunchiul unui Sequoia prăbuşit...

Primind energie de la gigantul multimilenar Sequoia...


Ileana şi Jerry, prin ceaţa din zori a Pădurii Sequoia...