luni, 14 octombrie 2013

SAVE ROŞIA MONTANĂ !!!

Scriitorul zilei: Victor Kernbach   http://ilazu.blogspot.ro/2012/10/scriitorul-zilei-victor-kernbach-poazia.html 
Alţi scriitori din Calendar:
Nicolae Gheran, n. 1929   http://www.primarianasaud.ro/cetateni/NICULAE%20GHERAN.pdf
Marian Papahagi, n. 1948   http://www.romlit.ro/marian_papahagi

Poezia zilei. Refrenele străzii
NOI suntem români, VOI sunteţi mişei
Vindeţi o comoară pe trei lei!
Nişte sceleraţi, nişte ticăloşi
Vindeţi o comoară din strămoşi!!!

Ion Lazu - O pagină de Jurnal, 1994
(28  august, continuare) Nostalgia din spatele gesturilor noastre frumoase, generoase etc, ce să însemne?  Înseamnă că ne-am fi dorit ca şi faţă de noi, pe cînd eram mititei, să se fi făcut astfel de gesturi; sunt tînjirile noastre ce nu s-au stins şi îşi mai scot capul: după un spectacol la circ, după un film, după nişte clătite delicioase, după colţunaşi cu vinete, mai ales…
Socrate: “Dacă umblu printre voi, nu fac nimic altceva decît să încerc a vă convinge pe toţi, tineri sau bătrîni, să nu vă îngrijiţi de trupuri mai presus de orice; nici să vînaţi cu atîta înverşunare averi, cît să vă osteniţi pentru suflet; pentru felul cum s-ar putea el desăvîrşi; căci nu din averi izvorăşte virtutea, ci din virtute izvorăsc şi averile şi celelalte bunuri omeneşti.” Platon, Apologia.
Nosce te ipsum - Cunoaşte-te pe tine însuţi. (Socrate) Răul se naşte din ignoranţă. (Tot el).
Vara 94. Meseria mea de geolog exclude obişnuinţele şi comodităţile burgheze, are în ea ceva de boemă şi de asalt, cum nu găseşti decît la artişti – mă şi mir că printre geologi nu sunt scriitori, pictori etc. Sau chiar asta să fie explicaţia: geologia îţi dă independenţa şi libertatea în mişcări pe care cei din afara meseriei mele le caută în viaţa de artist…
Da, toate subiectele şi temele literare să află de-acum în ziare: fapte, personaje, idei, le citeşte toată lumea, însă toţi le ignoră; în fapt ele nu sunt ale nimănui, deci ele sunt pentru totdeauna pierdute. Numai scriitorul le poate salva, culegîndu-le cu penseta, abordîndu-le în scrisul său.
Aşteptarea, apoi aşteptarea de după aşteptare: sentimentul că numai o parte din ce ne dorim ajunge pînă la noi, că ar mai fi ceva, care întîrzie să apară, ca viaţa să devină ceea ce ne-am dorit…
31 aug. 94. De la o vreme înţelegi că nu numai pe de-alde tanti M. nu trebuie să o iei în seamă, ci şi pe alţi cunoscuţi, amici, pe mulţi dintre cei care constituiseră lumea ta.
Anişoara se plînge cît are de slugărit acasă, să suporte tirania, înjurăturile, jignirile şi bastonul tatei. O asculţi, îi dai crezare, o căinezi, dar vine o vreme cînd zici: dar numai ea are de lucru pînă peste cap? Numai ea e la cheremul împrejurărilor? Cine stă de-o parte, cine e belfer, cine se lăfăie? Am cărat la probe de mi-am năruit şalele, am mărşăluit cîte 30 km pe zi. Asta facem, pînă vom da în brînci!
1 sept. 94. În dimineaţa asta de joi ni se instalează telefonul, la 12 ani de la depunerea cererii! Ne spusese vecina că vor veni, aşa că îi aşteptăm. Apar doi inşi, deci un şef şi un instalator, jucînd chiar aceste roluri. Şefu’ mai oacheş, rubicond, mai ciufut, iar celălalt albit înainte de vreme. Începem instalarea, împămîntarea, Lidia se duce după bere, cafele, sandviciuri. Ni-l plasează în sufragerie, ca să nu plătim în plus pentru lungimea cablului. Zic: dacă eram bogat nu aşteptam 12 ani instalarea. Se dau de ţărănişti, văd calendarul şi spun că au şi ei unul în birou. Mi se spune că înainte de a mi se fi alocat acest număr, el a fost transmis la SRI. Să fie sănătoşi, zic. Ne trag de limbă cine ne-a ajutat. Că am fost cunoscut înainte de Revoluţie ca scriitor etc. Şi în general se orchestrează foarte bine cei doi, chiar ca doi securişti care în curînd vor completa o fişă amănunţită, a mea şi a Lidiei. Ne dau nr. lor de telefon, să nu apelăm la alţii în caz de defecţiuni.
Va urma



Cărţile din bibliotecă: Augustin Buzura, Ion Buzaşi, C. Argeşanu, Şerban Cioculescu, Claudia Voiculescu .










   


























ion lazu - Fotografii cu scriitori... la Clubul de proză, 2011


Şt. Dimitriu, Laurenţiu Orăşanu, Emil Lungeanu

Aurel Maria Baros, Nicolae Iliescu
Şt. Dimitriu, Laurenţiu Orăşanu, Emil Lungeanu




Viorel Dianu, A.M. Baros, Ioana Stuparu











Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu