miercuri, 14 august 2013


Scriitorul zilei: Mircea Ghiţulescu
http://ilazu.blogspot.ro/2012/08/scriitorul-zilei-mircea-ghitulescu.html

Poezia zilei: Lidia Lazu

***

Fluturele cu o singură aripă

A trecut nespus de încet
Prin faţa mea

Toate florile se făceau
Că privesc în pământ
Lipsite de vlagă

Fluturele cu o singură aripă
nu s-a oprit
Nici cât să-şi tragă suflarea

Petele de pe aripă
Îşi istoveau culoarea

Şi în final a rămas o
Flacără gălbuie
Pârjolind văzduhul.

***

Ardea un capăt de lumânare
Rămasă de la botez
Pe masa împinsă de-o parte
În încăperea nemobilată

Ea singură lumina dansul nostru
Şi arunca pe pereţii cubişti
Frânturi de trupuri în căutare frenetică -
De parcă n-am fi fost
Demult îmbrăţişaţi

Şi-ntreaga noapte era
Sub stăpânirea noastră
Cu tot cu stele şi ger
Cu tot cu crengile de sub geam
Pe care mugurii
Stăteau la pândă ca în tranşee -
Să nu piardă cumva
Clipa asaltului de primăvară...


Lidia în recital

http://youtu.be/WkHcpDjY20I 
 

http://youtu.be/2lvOq6KE0DA


ion lazu - O pagină de Jurnal, 1994
16 ian. 94. Duminecă. Vineri seara văd la TV un vernisaj la galeriile J.L.Calderon, picturi de Nicolae Drăguşin şi cînd colo, imagini plastografiate din albumul meu şi nu numai, din expoziţiile mele şi din materialele publicate prin reviste şi predate integral redacţiei Sport-Turism. La vernisaj, Sabin Bălaşa, Fănuş Neagu, Vasile Văcaru - deci oportuniştii care se sprijină unul pe altul şi unul de altul. Sîmbătă spre seară ajung pe str. Calderon, expoziţia deja închisă, văd pe geam “Şarpele fantastic”, văd “La drum “ şi poate încă două-trei imagini plastografiate. Îmi aduc aminte că acum nişte ani acest impostor a mai prezentat la expoziţii de grup imagini trase după trovanţii mei. Mă gîndesc să-i spun lui C.P. şi altora, poate lui Bleahu, poate lui Dan Grigorescu şi să public o demascare în presă, eventual chiar în Arta, de se va putea.
O colegă mă întrebase de o expoziţie a mea la Naţional, sau e o confuzie de nume? Nu cumva despre tablourile lu Drăguşin, din proximitatea teatrului, o fi vorba?
Lena Constante, soţia lui Harry Brauner spune, la o emisiune a lui Iosif Sava: „Omul cu cît e mai rău, cu atît e mai nefericit… Să te scoli în patul tău, să poţi lua un pahar cu apă şi mînca o bucată de pîine cîştigată din munca ta, să descui uşa camerei tale… cum să nu fii fericit?! Cerul albastru, soarele, florile, iarba, omul bun… acestea vor exista întotdeauna, nu ţi le poate lua nimeni…”
H. Brauner a devenit un sfînt în închisoare, la Zarcă. Din ce avea, dădea altora ultima bucăţică. “În închisoare cei rău devin monştri, iar cei buni sfinţi.” Pentru H.B. închisoarea a fost o perioadă de împliniri spirituale. N. Crainic era sfătos ca un Creangă, a compus versuri pentru vreo douăzeci de cîntece de-ale lui Brauner. Nu erau nazişti, ci fascişti, deci mai blînzi. Legionarii în închisoare s-au purtat foarte frumos. Etc. Deci componenta religioasă.
18 ian. 94. Mă văd pe bdul Dacia cu Alex Ştef., încărcat de plase, îl felicit pentru prestaţia de la TV, îmi spune că articolul meu apare în numărul viitor.
La Academia Română ales Preşedinte un doctor docent Virgil Constantinescu, cu 76 voturi, numai 40 pentru Eugen Simion. Ca să vezi ce poate Puterea! Toţi fănuşii îl vor fi votat.
Apare o carte anti-Pacepa. Te mai miri?
La TV, acelaşi Adr. P. îl saltă în slăvi pe acelaşi Ştefan Andrei, care „a făcut enorm pentru ţară”…
Angelica-mi colegă: că ea are de ţinut două case, dacă nu trei. Că n-ar putea merge la teatru decît nefăcînd lucruri absolut necesare. Că Diana nu o ajută în nici un fel, dar nici ea nu-i mai găteşte, de vreo 2-3 luni. Sandu al ei: A. a devenit o teroristă faţă de bătrînii ei părinţi.
Angela, nume de angel radios!... Dar văd că mai mult decât orice altceva, politica ne dezbină. Până să reuşească depistarea unor soluţii de mai bine, până să canalizeze energiile întru folosul general, politica se dovedeşte a fi Răul cel neadormit, care lucrază în om, îl înverşunează, spre a-l lovi fără milă pe cel de alături.
Va urma


Cărţile prietenilor mei...






ion lazu - Fotografii de vacanţă: Răsărit de soare la Neptun, II  (sept.2011)...