10 august: Dan Laurenţiu, n. 10 aug. 1937 - d. 21 dec. 1998
S-a născut la Podul Iloaiei- Iaşi, a făcut liceul la
Iaşi, apoi tot acolo facultatea de filosofie, 1963-1966, după care a fost
profesor de liceu, redactor la revista ieşeană Cronica, după care s-a mutat în
Capitală, ca redactor la Luceafărul.
A debutat devreme cu poezii, în reviste, iar în volum destul de târziu: Poziţia aştrilor, 1967,
plasându-se fără echivoc printre poeţii de frunte ai generaţiei sale. A
continuat să scrie poezie, în registru neoromantic, desprins cu orgoliu de
contingent, de istoric, considerat ca impur, descalificant şi asumându-şi cu
tot riscul condiţia orfică, gestul ritualic, monodia litaniei, preocupat de
transcendent, de nostalgia paradisiacă, de iubirea ideală, de sferele înalte,
astrale. Egal cu sine, a scris de asemenea şi interesante eseuri (Eseuri asupra stării de graţie, 1976).
Egolatru, abstras, s-a considerat un "martir şi erou la timpului"
său. A tras după sine, cu maximă discreţie, traumele unor drame de
familie, despre care nu a scos un singur cuvânt şi o uşoară infirmitate care îl
constrângea să folosească bastonul. A trăit numai pentru poezia sa şi a câtorva
mari poeţi, nu mulţi, pe care i-a venerat. Între convivi, avea o vorbire
inspirată, producând distihuri memorabile. La prima descindere a Regelui în
România, pe scena de la Drept, a apărut psalmodiind. "Numai sângele
albastru / Ne mai scapă de dezastru!". Adevăr peremptoriu, pe care numai
un poet putea să-l rostească. Şi care adevăr, nu a folosit la nimic, ca să
cităm un alt mare poet iaşiot, pe Mihai Ursachi, cu al său "un om din
Tecuci..."
Poetul nostru este favorabil receptat în cele două
Istorii pe care le am la dispoziţie şi la care mă raportez în creionările mele:
Marian Popa îi acordă 3 coloane, iar N. Manolescu cu ceva peste 4 coloane.
(Pentru cine ştie lucrările, nu va fi de mirare să afirm că, în fapt, M.P. îi
acordă un text de două ori mai extins). Însă pe când MP se fereşte de epitete
şi calificative, atenţia în sine a criticului şi spaţiul acordat reflactând
importanţa pe care i-o conferă autorului discutat, dimpotrivă, N.M. se pronunţă
foarte categoric: ...versuri ..."pline de imaginile somnului şi
morţii caracteristice plutoniei eminesciene"; "imaginaţie fastuoasă
şi solemnă", "fior dionisiac", "un neoromantic emfatic şi
sublim", "originalitate deplină"; deci, cum scrisese în altă
parte, D.L. i se prezintă dlui N.M. drept "unul dintre poeţii cei mai
personali din câţi am avut ocazia să citim în deceniile postbelice".
.
Opera literară: Poziţia
aştrilor (1967), Călătoria de seară (1969), Imnuri către amurg (1970), Poeme de dragoste (1975), Zodia leului (1978), Privirea lui Orfeu (1984), Ave Eva (1986), Psyche (1989),Călătoria mea ca martir şi
erou al timpului (1991), 101 poezii (1993), Femeie dormind (1993), Mountolive (1994), Patul metafizic (2000).
Citeşte mai mult: https://www.google.ro/search?q=dan+lauren%C5%A3iu&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:ro:official&client=firefox-a
http://www.autorii.com/scriitori/dan-laurentiu/
http://www.romlit.ro/dan_laurentiu
Citeşte aici multe poeme de Dan
Laurenţiu, din volumul Patul metafizic,
2000:
http://asalt.tripod.com/b_laurentiu01_volum.htm
Poezia zilei, Dan Laurenţiu
Albastru
câmp şi aripi
(din Privirea lui Orfeu, 1984)
Albina tremură în câmpul suav
cu raze infraroşii albina tremură
şi mă întunecă
pleoape de porţelan voi avea voi avea ce
bine
sub valuri uşoare
creşte părul pe sexul lui Venus
ierburi nu se mai văd
cerul nu se mai vede
râul râul râul
suliţe infraroşii în câmp
cazi tu şi se înalţă
pleoapa mea dintre lacrimi
lângă îngerii albi lunecând
pe aripi suave
în văzduhul curat albastru
fără inimă albastru fără inimă
Fericirea
castă
(din Patul metafizic, 2000)
Ce fericire să-l
descoperi pe Dumnezeu
în pântecul unei femei
acolo unde se naşte copilul
acolo unde arta absolută
nu mai are nici un sens
acolo unde toţi poeţii
ne naştem
şi toți oamenii trebuie să murim
dar ce fericire
să-l găseşti pe Dumnezeu
în pântecul unei femei
Ion Lazu: Odiseea plăcilor memoriale
5 aprilie, joi. (...) După ce m-am descurcat ca prin
minune în privinţa lui Florin Mugur, să mă ocup de Dan Laurenţiu et co, la numărul 1:
merg înapoi pe unde venisem, trec bulevardul D. Cantemir, caut numere, întreb.
Nişte muncitori în construcţii îmi spun că aici suntem deja pe str. Negru Vodă;
trec din nou bulevardul, întreb la o firmă, mi se spune că nr. 1 e în capătul dinspre
Patriarhie al străzii, oricât ar părea de ciudat acolo este nr. 1, toată lumea
se miră...Am ajuns la blocul P4, dinspre Patriarhie, dar îmi dau seama că aici
este scara 3. Unde să fie însă scara 2 şi apoi 1? Neapărat la acelaşi bloc...
deduc că se află către rondul dinspre Piaţa Unirii. Când ajung la următoarea
scară, după multe magazine, văd că e scara 2, înseamnă că scara 1 pe care o
caut e cea din colţul spre metrou. Intru fără dificultăţi, aici e altă regulă,
iar la parter nu e nici un apartament; urc pe scări şi constat că nici la
etajele I şi II nu se află intrări. Probabil etajele corespund magazinelor
supradimensionate din dreapta şi stânga. Abia la III sunt apartamente; sun la
prima uşă, nr 10 şi nu răspunde. Sun la 11 şi, surpriză!, îmi deschide LIS,
care aflând ce vânt mă aduce, mă invită, dar se scuză că e pe plecare, se duce
să facă gimnastică de recuperare pentru piciorul lui rănit. Camere mari. Mă
invită, mă îmbie cu alune sărate, îl previn să nu mănânce decât câte puţin,
ficatul omului nu poate procesa mai mult de 100 grame, mi-a confirmat şi C., a
păţit-o un prieten de-al meu, a ajuns la Urgenţă cu icter mecanic... Îi spun că
e mare alergătură pentru identificarea imobilelor unde au locuit scriitorii
duşi. Îi relatez pe scurt aventura de mai ieri, cu casa Jean Bart. Îmi
sugerează să scriu un serial cu aceste păţanii. Gând la gând... Îi explic că la
Uniune am simţit un moment favorabil, cei de la conducere au nevoie de imagine,
trebuie profitat de bunăvoinţa sau de neatenţia lor, spre interesul breslei.
Astea toate i le spun pentru că sunt sigur că în mintea sa se miră că m-am
angajat în treaba asta complicată, în pofida faptului că au trecut peste mine
fără păs, când cu mazilirea lui C. de la VR, restructurarea avându-mă şi pe
mine ca victimă colaterală. Mai ales că el însuşi e la cuţite cu N.M., lucru
ştiut de toată lumea. Zice că nu doar Dan Laurenţiu, pentru care mă agit, ci şi
alţi scriitori, între timp decedaţi, au locuit pe scara asta: Ioan Roşu şi Al. Protopopescu de
la Constanţa, cel pe care îl cunoscusem în compania lui Regman şi Grigurcu, dar
şi Ion Stratan, care ce-i drept se mutase de doi ani la Ploieşti; dar
şi Corneliu Brahaş, care
şi el vânduse apartamentul iar după aceea a murit. Acum pe scară mai stau:
Cornelia Maria Savu, Eugen Negrici, D. M. Ion cu Carolina Ilica şi George
Alboiu, al cărui fiu este preşedintele asociaţiei de locatari. El: să se pună o
singură placă memorială pentru toţi cei duşi. Eu: nu ştiu dacă o să arate bine
şi ce impresie va face... Şi în curând plec, deşi după alune mă invitase la o
tărie, la un vin... Nu e cazul, zic. Şi ne despărţim în pripă, fără să fi
apucat să-mi fac o idee mai exactă despre apartamentul deloc boem al lui LIS,
uitându-mă doar la câteva stampe şi la un portret al lui ”făcut de o vecină
care pictează”, cum s-a exprimat LIS.
28 nov. 2007, miercuri. (...).Prin spatele blocului
răzbim la Palatul Justiţiei, dau telefon din mers la Pucu Negrici, e şi el în
mare grabă, să iau legătura cu soţia lui, la interfon 18, sau cu fiul lui
Alboiu, care e administraror, sau cu cei de la restaurantul din vecini. În faţa
locaţiei, ezităm: unde să punem placa pentru Dan Laurenţiu şi ceilalţi? Deasupra intrării e prea
sus. Avem a face cu faţada supradimensionată de pe urma megalomanului care
dorea ca totul pe traseu Victoria Socialismului să fie megalitic. Pereţii
laterali sunt plini de ornamente, nu găsesc nici o suprafaţă plană sau destul
de lată, de...
Intru la restaurant, merg la bucătărie,
iese o doamnă cumsecade, mergem să cercetăm peretele dinspre ei, va da telefon
la şefă, revine şi roagă să mai aşteptăm puţin, atunci ne hotărâm să punem
placa pe peretele nostru, cât mai bine plasată, căci suprafaţa e curbă, cu
puţine puncte de sprijin. Ar trebui să consolidăm cu ciment în spatele plăcii.
Aranjez cu dna amabilă să ne dea curent, întind firul cel lung, îl duc până la
barul din restaurant, fixăm placa, fac două poze şi iute plecăm. Nu înainte să
fi coborât Negrici care inspectează ce facem şi mă felicită. Mai coboară şi
alţii de pe scară, citesc inscripţionarea. (Apoi, seara văd pe net că e ziua de
naştere a lui Pucu Negrici, păcat că n-am ştiut, să-l fi felicitat. Nu ştiu cât
de bine i-a căzut momentul.)
Poezia zilei: Ioan Viştea, n. 10 aug. 1962
din punctul în care mi s-a căţărat sufletul
din punctul în care
mi s-a căţărat
sufletul,
se vede viaţa ca-n
palmă.
recunosc cât se poate de clar
cucuiele de la
cele zece porunci -
sunt colinele
înverzite.
recunosc văile plângerii scăldând
aşteptări în
zadar, victorioase eşecuri.
sunt la locul lor vânătăile,
cicatricele arse
de soare
care au făcut din
mine
un
învingător.
cum ştiţi,
învingătorul ia
tot:
tot praful stelar
de pe tobă.
(din volumul Ţara bolnavă, Antologie lirică, eLiteratura, 2014)
ION
LAZU
Unul dintre făgărașii literaturii noastre
(2527m)
Jurnal cu
Ioan Viștea
Ioan Viștea: Aseară, aşteptat cu interes şi curiozitate emisiunea. Am să fiu foarte sincer. Singurul câştig de pe urmă ei a fost că am văzut, ca să zic aşa, pe viu, familia Lazu în eleganța, nobleţea şi modestia-i superioară, însă în... prea puţine cuvinte. Asta din pricina faptului că în materie de realizatori tv., lipsa de profesionalism a moderatorului subminează, adesea, chiar şi bunele intenţii. De aici şi senzaţia acută de lucru improvizat în spiritul a ceea ce am mai adus, noi, vorba - elanul stahanovist de a mai bifa o manifestare, un eveniment, nu contează cum - boală veche şi incurabilă a ipocriziei culturale. Prea lungi şi dese pauze muzicale au fracturat substanţa dialogului şi a poveştii din spatele cărţii. Iar când aventura, odiseea propriu-zisă părea că prinde contur şi viaţă, aduse la lumina de întâmplările autorului, întâmplări care ar fi trezit şi captat interesul telespectatorului, moderatoarea s-a grăbit s-o deturneze inabil şi aiurea. Păcat! Nu înţeleg de ce trebuia ca, pe fondul subiectului central, să ascultăm brusc, intempestiv, la puţin timp de la debutul emisiunii, o "idilă tristă" interpretată la pian chiar de moderatoare. În plus, s-a petrecut un lucru absolut impardonabil care nu se face în televiziune decât cu riscul ca realizatorul să se descalifice - doi dintre invitaţi au făcut figuraţie! Vorbesc despre ce s-a văzut din faţa ecranului pentru că altminteri, acolo, pe scenă, în lungile interludii muzicale, e posibil ca discuţia să fi fost mai interesantă, mai vioaie, mai la "obiect"!
PS. E posibil că judecată mea să va
pară, poate, prea aspră. Vine din falia rezultată în urmă ciocnirii dintre
aşteptări şi rezultatul dezamăgitor al produsului final ca fapt de televiziune.
În fond, telespectatorului care am fost la ceas de noapte îi este necaz că
moderatoarea n-a ştiut, nu s-a priceput să profite de prezenţa dumneavoastră
acolo pentru a fructifica, în beneficiu comun, zestrea de întâmplări şi
amintiri precum şi acribia, tenacitatea cu care aţi marcat fizic, în piatră sau
marmoră, trecerea prin viaţă şi lume a atâtor personalităţi. Aş vrea să cred că
o va face în episoadele viitoare deşi, după formatul neinspirat al emisiunii
gen "trecere în revistă" şi lipsa abilităţilor moderatoarei (salvate
într-un fel de Titus Vîjeu), am serioase rezerve. Salutări şi toate cele bune! i.v.
15 06 013. Ion Lazu: Oh..., poate pricep de unde vine dezamăgirea Dvs. , căci despre o dezamăgire este vorba, de fapt. "Am să fiu sincer": Nu vă pot ajuta cu nimic, decât să-mi cer scuze că v-am deranjat la o oră a somnului sănătos. În rest, precizez, dacă nu a rezultat clar din prezentare, emisiunea va avea 4 episoade a câte 55 minute - pentru cei interesaţi, pentru cei ce au timp de pierdut în acest mod.... Vor fi puşi în pagină, pe rând, toţi cei şapte invitaţi, aşa după cum a spus moderatoarea. Să nu ne pierdem răbdarea. (Au urcat pe scenă în trei reprize, toţi actanţii. Mai simplu pus, nu puteau fi scoşi din imagine nici Andreiţă, nici Lidia, care au făcut parte din prima rundă... Filmările propriu-zise, durând 3 ore şi jumătate, s-au făcut prin ianuarie, în sala Euterpe, unde se filmează aceste întruniri preponderent muzicale ("mai la obiect", nu se pot spune într-o emisiune Tv mai multe decât se spun îndeobşte la lansări, la... unde autorului i se lasă ultimul cuvânt, pe când aici, nici vorbă de aşa ecva...); interludiile muzicale, cum e de presupus, sunt din cu totul alte emisiuni, cea cu Georgeta Stoleriu e dinspre tinereţea d-sale. Liedul pe versuri de Elena Văcărescu a fost introdus, cred, pentru că subsemnatul tocmai îi pronunţasem numele, referindu-mă la o a treia listă, cea a scriitorilor din exil. (Iar nu ca s-o pună în evidenţă pe marea pianistă, care a concertat pe toate cele 5 continente...) Emisiunea cu Alde Lazu e un fel de abatere de la regulă. Iar în fapt, aşa cum a şi precizat dna Ilinca D., personal am mai fost într-o emisiune, de fapt în două emisiuni, o dată despre romanul meu Veneticii, altădată despre albumul meu de artă Natura sculptează (despre nişte pietre, găsite de mine, ca prospector, pe viroaga din spatele casei părinteşti a Ilincăi Dumitrescu...). Toate acestea, care aici trebuie luate pe încredere, dar cu deosebire aventurile legate de punerea acelor plăci, reies din volumul Odiseea plăcilor memoriale (care a zăcut 3 ani la Ed. MNLR şi a apărut, prin bunăvoinţă, după încă un an, la ed. Bibl. municipale, - o carte nepusă în vânzare etc.). Nu-mi place să vorbesc despre cărţile mele, despre ce deja am scris cu ani în urmă. Propunerea acestei emisiuni a venit, cum s-a şi precizat, din partea Ilincăi Dumitrescu (dsa ţine această emisiune săptămânală de exact 11 ani...), în acord cu Titus Vâjeu, care cu 3 decenii în urmă, în 1982 vorbea la Radio despre romanul meu Rămăşagul. ..
Un gând bun, Lazu
Ioan Viștea: Consider că între noi nu există şi nu trebuie să existe motive de a ne cere scuze, pentru că altfel ar trebui să mă văd şi eu pus în situaţia de a-mi cere scuze pentru excesul de sinceritate, lucru pe care, iată, nu-l fac! Departe de mine, Doamne fereşte!, să vreau să fac înadins figura de "Gică-contra" aşa cum probabil am şi lăsat impresia. Nu! A fost doar părerea mea de telespectator nocturn dar fără a avea dorinţa somnului în gene, doar contrariat de formatul prea mozaicat al emisiunii, acolo unde mă aşteptam ca prezenţa unui prieten să fie mult mai bine şi mai consistent valorificată. Mai ales că nefiind în circulaţie, cartea trebuie repovestită atât cât să trezească curiozitetea şi interesul telespectatorului de a o cumpără cândva. Posibil ca lucrul acesta să se întâmple în episoadele următoare pe care le voi urmări ca şi pe cel de aseară fără senzaţia ori conştiinţa că în cele 50 de minute aş fi putut face altceva mai bun. Vă doresc o zi bună! i.v.
Ion Lazu: Înţeleg bine?..., v-aţi aşteptat la un interviu cu subsemnatul, neştiind nimic despre faptul că este o emisiune de patru episoade, cu şapte invitaţi. Repet: nu s-a găsit o formulă care să satisfacă toate cerinţele unei discuţii în doi, când s-a pornit de la formula unei dezbateri cu atâtea persoane. Am fost de acord cu astă formulă, în avantajul nu al meu ci al amicilor, care nu prea des au ocazia să apară la TV... ( În ce mă privește, legat de această carte am acordat deja câteva interviuri, unul s-a transmis timp de o săptămână, pe Radio România Actualităţi. Crezusem că-l va transmite compact, ca să nu se risipească mesajul... Fiecare realizator cu formula lui...) Dacă la o lansare - şi la Târg s-au lansat. în ultima ediţie, nu mai puţin de 650 cărţi!!! - vorbesc 3-4 inşi, alteori şi mai mulţi, chiar în faţa unui număr de 5-6 persoane, aşa după cum am relatat de pe la precedentele târguri, menţionând că m-am oprit de jenă că nu era mai nimeni - , apăi la o discuţie precum aceasta, despre două cărţi şi cu atâţia invitaţi, nu văd cum ar fi fost altfel. Iar muzichia, repet şi asta, face parte din reţetă. Sala se numeşte Euterpe, pianul e Yamaha, moderatoare e marea pianistă, care nu ne-a lăsat de izbelişte, trecând la pian, ci, la montaj, a intercalat părţi muzicale. În rest, ce aveam de spus despre Plăci, am spus în acest jurnal de doi ani. O treime din text a apărut în serial, în Oglinda literară, vreme de 2-3 ani, pînă după apariţia cărţii. Abia numărul din această lună nu mai publică din Odiseea, căci nu le-am mai trimis text, din jenă... Și de fapt, multe fragmente din Odiseea plăcilor… au fost folosite la alcătuirea rubricii Scriitorul zilei, ţinută de mine de prin noiembrie 2011, unde am folosit şi texte din "Scene din viaţa literară", 2007. Ideea e că tot încerc să atrag atenţia românaşului asupra creatorului de literatură de la Porţile orientului, neglijat/dispreţuit în viaţă, uitat subit după aceea. O himeră, vezi-bine, probabil în lipsa alteia mai bune... Însă... ÎNSĂ, dle I.V., totul într-o lume cum e lumea aceasta, de când lume - "şi ca dânsa suntem noi", mai găunoasă parcă acum ca niciodată, iar nu într-o lume ideală. Sunt pe deplin pătruns de asta - şi resemnat. Şi apoi, Scriitorul, artistul în general, nu prea dă lecţii de morală...el cată să descâlcească mobilurile sufleteşti ale unor destine de toată mâna, nicidecum excepţionale, exemplare. De aceea m-am şi retras din publicistică încă în 1996, ca să nu mi se pară că vorbesc în deşert... Am oroarea de a mai fi, la vârsta mea, prezumţios... Un gând bun, Lazu
16 06 013. Ioan Viștea: E limpede, acum, că subsemnatul, asumându-şi condiţia de provincial care a evoluat mai mult între patru pereţi şi dispunând de slabe antene orientate către viaţa literară mediatizată la centru, nu ştie multe din întâmplările şi eforturile legate de promovarea "Odiseei". Aşa încât impresiile nocturne rămân doar fotografia la minut a unui eveniment căruia subsemnatul, cu totul subiectiv, i-a relevat mai mult aspectele formale de simplu telespectator, fără a lua în calcul, în grabă, sensibilităţi şi vechi prietenii care, firesc, cântăresc greu în vieţile noastre. Uşoarele accente polemice n-au fost nicidecum legate de autor, de creatorul care a făcut tot ce i-a stat în putinţă să-şi promoveze rodul sacrificiului său ci, prin extensie instinctivă, de cadrul mai larg al societăţii, al "lumii găunoase" în care trăim şi care face din noi menestreli ori propovăduitori în pustiu. Iar când acolo, în pustiu, apar mici oaze plantate de bunăvoinţa şi iniţiativa prietenilor, în adevăr, merită să le restituim acestora toată recunoştinţă şi gratitudinea noastră! Însă, se vede treaba că nici ei nu mai pot să ne abată deplin spre ţărmuri mai luminoase nici resemnarea, nici pierderea iluziilor ori visele fugite de-acasă, sentimente pe care le resimt şi le împărtăşesc şi eu din plin. Este, poate, reflexul conştiinţei că trăim într-o lume a anomiei generalizate, aflată la o dramatică răscruce de drum făcând din noi, în fond, şi spectatorii şi actorii unui grav şi greu vindecabil antroposcepticism.
Şi totuşi... Şi totuşi...continuăm să
aruncăm ancore, unii către alţii, doar, doar o mai fi ceva de salvat, ca blogul
dumneavoastră, de pildă, ca încercarea unui nou venit ca mine, (aproape prin
intruziune!), de a-şi agăţa sufletul de sentimentul solidarităţii, nu doar de
breaslă. O asemenea ancoră reprezintă şi cele două proze scurte pe care le
ataşez cu mulţumiri anticipate pentru efortul de-a le citi şi-a le bagă în
seama. Salutări prieteneşti şi sărutări de mâini! i.v.
17 06 013. Ioan Viștea: Primit frumusețea de carte!
Mulțumesc pentru ea și săru' mâna pentru surpriza florală de la pag. 53. Toate
cele bune!
7 iulie 013. Ioan Viștea: Așa
răsfățat n-am fost de când mă știu!! Mulțumesc pentru bunătatea și
generozitatea care transpar și se simt chiar și prin undele electromagnetice!
Vă doresc sănătate și toate cele bune! I.V.
26 iul. 014. Ioan Viştea: Excepţională, că
îţi taie respiraţia evocarea lui Cezar Baltag, un poet urieşesc, aflat încă din
tinereţe în centrul admiraţiei mele discrete şi tăcute în contextul
însingurării, izolării programatice cultivată cu asiduitate în acei ani.
Consider că evocarea dumneavoastră în care recunosc propriile-mi aprecieri,
căldura şi empatia datorate chiar fără să-l fi cunoscut de aproape, este
revanşa şi restituirea unui exerciţiu de simpatie şi admiraţie datorat
demult. Ea dă şi întreaga măsură a înzestrărilor literare şi a înaltului
dumneavoastră caracter. Felicitări şi mulţumiri!
28 07 014. Jurnal. Luni. Nu ies, lucrând la Calendar, îmi rezultă trei volume echilibrate,
pe trimestre…
Emoționante
aprecieri de la Ioan Viștea, T. Cicu și S. Batiște, iar verbal de la Maria U. ,
pentru evocarea Cezar Baltag, scrisă de fapt în 2008, dar necitită de amici.
11 08 015.
Ioan Viștea: Mulțumesc frumos
pentru consemnare, altfel zis, pentru băgatul în seamă cu recidivă încă, dar
s-a strecurat o eroare cronologică în pagina blogului: m-ați întinerit mult
peste așteptări și crunta realitate din actele civile care spun altceva, anume
că I.V. este născut pe 12 mai 1950, ...o sută de ani mai tîrziu după
nemuritorul neamului, așa cum se și intitulează o poezie pe care ați avut
generozitatea s-o consemnați pe blog, cîndva, și așa cum probabil se va numi
viitorul volum de poezie, început și abandonat, așteptînd o incertă reluare. Salutări și sărutări de mîini!
Ion Lazu: Ce mi-o fi venit?! Iar mai simplu spus: de unde până unde? cifrele astea
au apărut din virtual, asta e sigur, dar cum? că nici măcar nu le-am sesizat
prezența... Acum, nu-i vorbă, nu mi-ar fi sărit în ochi o cifră precum 1962 -
că doar sunt obișnuit ca toți cobreslașii să fie mai juni decât mine, cu al meu
1940!!!
Am mutat postarea la 12 mai, am corectat și în Calendarul scriitorilor
români, pentru o posibilă nouă ediție. Cu această manevră, văd că vă plasați
strategic între Gh. Istrate (11 mai 1940 și Mircea Ciobanu, 13 mai 1940, doi
dintre poeții mei preferați.
La mai mare. I.L.
P.S. Într-una din zilele următoare, când voi avea mai mult timp, am să postez
la Poezia zilei: Venit cu un secol mai târziu la locul faptei, Etc.
10 11 2017. Către Ioan Viștea: Cîtă
amărăciune în prozele astea, oricât de scurte, telegrafice, bisilabice...
Însă e vădit faptul în sine că nici cele mai amare adevăruri nu pot fi
exprimate decât cu stil. Fără dânsul nu se poate! Vivat stilul!
19 12 017. Ioan Viștea:
Stimate domnule Lazu, cu mare regret constat că varianta online cu poemele lui
Valeriu Ciobanu nu vrea să se deschidă cu niciun chip și nu știu de ce. Sînt în
egală măsură contrariat și ațîțat de astă neputință, mai ales că autorul,
altminteri purtînd numele unei ilustre familii literare la noi, îmi este cu
totul necunoscut. Eram/sînt foarte curios să-l citesc, printre altele, pentru a
vedea cît de mare este nedreptatea pe care i-o face critica și istoria
noastră literară, caz care, altminteri, nu mai e demult de mirare. V-aș fi
recunoscător dacă aveți vreo altă idee de cum ar putea să-mi parvină cartea. Cu
mulțumiri și urări de bine și sănătate! i.v.
20 12 017. Ioan Viștea: Da, varianta găsită, pentru care vă mulțumesc mult, funcționează! Voi citi cu mare interes și firească curiozitate, după care voi da și un semn de...carte, de viață. Salutări și toate bune!
Alţi scriitori:
Ion Negoiţescu, n. 1921- 6. Februarie 1993
Barbu Cioculescu, n. 1927
N. Prelipceanu, n. 1942
Eugen Schileru, m. 1968
I. Peltz, m. 1980
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu