luni, 2 iulie 2012

Scriitorul zilei: Octavian Paler; consemnări; poezia zilei; fotografii de autor...

Scriitorul zilei: Octavian Paler, n. 2 iulie 1926 - d. 7 mai 2007

   

Una dintre personalităţile carismatice ale vieţii culturale de după 1989, Octavian Paler s-a născut dintr-o familie de ţărani transilvăneni, în satul Lisa de lângă Făgăraş. A făcut şcoala primară în satul natal, apoi cu o bursă a venit la liceul Spiru Haret din capitală, însă înaintede ultima clasă a intrat în conflict cu directorul liceului, (fratele tatei) şi a făcut clasa a VIII la Făgăraş, luându-şi bacalaureatul la Sibiu, 1945. S-a remarcat la disciplinele umaniste: filosofie, latină, elină, dar şi ca tânăr ciudat, orgolios, imprevizibil, prezumţios.. Urmează cursurile la Litere şi Filosofie dar şi pe cele de Drept.
A făcut o carieră la vârf  în politică şi în publicistică; între 1965-1970 a fost vicepreşedintele Radiodifuziunii şi Televiziunii, apoi redactor-şef la România liberă (1970-1983), cel mai citit cotidian din România socialistă; în paralel, a fost membru supleant în CC-PCR (1974-1979), iar în continuare deputat în Marea Adunare naţională (1980-1985), după care este înlăturat din funcţii, pentru critici aduse politicii  regimului. 
Dotat din plin cu  strălucite valenţe intelectuale: inteligenţă, memorie, cultură, spirit disociativ etc, inclusiv cu dorinţa puternică de realizare personală,  nu s-a dedicat unui domeniu ştiinţific, de cercetare, filosofiei etc, ci s-a propulsat la vârful ierarhiei intelectuale aservite, a timpului. 
Aşa se explică de ce, ajuns mult mai târziu la literatura propriu-zisă (a debutat editorial abia în 1970, cu poezii), deşi s-a instalat cu aplomb între scriitorii foarte productivi şi de mare succes, totuşi confraţii, poate şi fără să-l citească atent, l-au considerat la acea vreme un autsider, desigur de talent şi pe merit poziţionat, dar totuşi, venit din afară, iar mai corect spus: dintre potentaţii vremii.. Abia după Decembrie 1989, continuând să scrie în acelaşi ritm de mare forţă, a fost pe deplin acceptat ca unul dintre principalii actanţi ai vieţii culturale româneşti. De fapt este unul dintre iniţiatorii GDS, împreună cu Ana Blandiana. A devenit cel mai reputat interlocutor şi comentator  la posturile TV, pe teme de politică, morală, viaţă socială. Mereu sagace, pătrunzător, nemilos cu greşelile altora.  S-a remarcat de la debut printr-un stil foarte strâns,  pe cât de fluent, de mare mobilitate şi cuprindere, în prima etapă militând pentru principiile democraţiei, dar în curând, părăsind opţiunile de partid, desolidarizându-se de comilitoni, a devenit un virulent critic al stărilor din România.  De altfel chiar titlurile cărţilor sale sunt elocvente din acest punct de vedere: deşertul.. solitar, oglinda spartă, coridă, labirint... sunt sintagme din perioada  a doua, criticistă, a exegetului. Mizantropia sa, în forme devenite patetice, bine racordată la nemulţumirea generalizată, i-a asigurat maximă audienţă TV; mai trebuie adăugat, în spiritul adevărului, că la Târgurile de carte anuale era singurul scriitor asaltat efectiv de cititori, pentru autografe. 
Se făcuse cunoscut prin jurnale de călătorie, oarecum în stilul lui Montaigne, pe care l-a ţinut la mare preţ, cărţile lui de călătorii sunt comentarii dezinhibate privind aspecte culturale şi de istorie, fie că se referă la Grecia, Egipt, Italia, Franţa sau Mexic. Un stil fluent, dens ideatic, care atrage pe cititorul dornic să-şi reamintească lucruri despre care ştie câte ceva şi să-şi precizeze unele chestiuni de filosofie a culturii şi istoriei.  Nici o pagină din Paler nu e stagnantă, ideea nu bălteşte, ci se mişcă, pluriform, căutându-şi conexiunile, rezonanţele, contraargumentele.  Orice aserţiune, emisă peremptoriu, se dovedeşte chiar emitentului discutabilă - o va întoarce pe toate feţele, într-un spectacol intelectual cu surprize şi lovituri ca de teatru. Nu este greu să conchidem că Octavian paler a intuit o formulă optimă pentru a-şi ţine în priză cititorii, pe parcursul cărţii şi de la un volum la altul. Punerea în abis a problemei aduce formulări memorabile, paradoxul se urmează insolitului ca atare, cugetarea capătă înflerxiuni lirice, emfaza se ascunde în spatele mărturisirii abrupte. Personalitae puternică, contradictorie, neobosită în a-şi prezenta opiniile cu privire la tot şi la toate, în varianta lor mefientă,  instalat fără ezitare în postura unui Socrate ce le vorbeşte semenilor de la înălţimea înţelepciunii sale infailibile, Octavian Paler este cazul omului ieşit din rând şi care nu ezită să valorifice la maxim calităţile  sale native şi câştigurilor dobândite prin frecvantarea marilor repere ale istoriei. Un redutabil erou al vremurilor noastre, cu tot ce incumbă unui astfel de personaj, fatalmente mediatiyat la maxim...
În a sa Istorie... de azi pe mâine, vol.II, Marian Popa îi consacră 3 coloane (p. 982-983), neuitând să prezinte în detaliu aspectele carierei politice şi dând a se înţelege că în memorialele de călătorie "prelucrarea miturilor nu depăşeşte banalul...", că autorul este "un maestru al bunelor intenţii", însă "incapabil să pornească ceva de la sine, chibiţ mitologic, etic şi cultural-artistic"; dl N.Manolescu, părând a-i reproşa  criticului de la Koln inaderenţa, şi considerând verdictul său "negativ şi pe alocuri sarcastic", nu se află totuşi foarte departe de reţinerea aceluia cu privire la scrisul lui Paler, ale cărui eseuri de călătorie, "impregnate de livresc, împănate de citate şi referinţe, calofile", sunt în fond o concesie făcută cititorilor relaxaţi, cărora le induce "satisfacţia de a recunoaşte în citatele abundente şi comode câte ceva din ceea ce au învăţat ei înşişi în şcoală". Ar fi de văzut şi opinia lui E. Simion din Dicţionarul Scriitorilor Români, apreciată de dl N.M. ca "foarte favorabilă, dar cumpănită". p. 1175.

Opera literară: Umbra cuvintelor; Drumuri prin memorie I (Egipt, Grecia); Drumuri prin memorie II (Italia); Viața pe un peron; Scrisori imaginare; Apărarea lui Galilei; Aventuri solitare; Deșertul pentru totdeauna; Un om norocos; Mitologii subiective; Caminante, (1980)(Premiul Uniunii Scriitorilor din Romania); Autoportret într-o oglindă spartă, (2004); Caminante. Jurnal și contrajurnal mexican, (2005), ediția a doua, adăugită; Viața ca o coridă; Un muzeu în labirint; Eul detestabil; Vremea intrebărilor; Rugați-vă să nu vă crească aripi; Don Quijote în est; Polemici cordiale; Calomnii mitologice, editura Historia (2007); Convorbiri cu Octavian Paler (conlocutor fiind Daniel Cristea-Enache), editura Corint, 2007; Poeme, editura Semne-Artemis, 2008;

Citeşte mai mult:  http://ro.wikipedia.org/wiki/Octavian_Paler

Poezia zilei

Octavian Paler: 

Definiţia lacrimei

Texte de acelaşi autor




Traduceri ale acestui text



 Comentariile membrilor



print e-mail
Vizionări: 13273 .




Lacătele de piatră
Se deschid cu râuri
Lacătele de apă
Se deschid cu stele
Lacătele din noi
Se deschid cu o lacrimă. 

Definiţia pasului absent


Doar un pas ne desparte.
Nu ştiu dacă pasul absent
e al meu
sau al tău.
Tu stai pe un mal al lui
eu pe altul
şi între noi curge noaptea.
Ca să ajungem atât de aproape
ca să rămânem atât de departe
doar un pas ne desparte
şi între noi curge noaptea continuu
prin pasul absent. 




Ion Lazu: Intruşii. Odiseea plăcilor memoriale (în manuscris) 
 
3 iunie 2007, duminică, dar am eu zi de tihnă?! Spre gară, pentru Octavian Paler, vorbesc cu locatarul din fundul curţii: înainte a stat aici dna Paler, în corpul din spate, a murit şi ea. OP mi-a fost ca un tată, îmi spunea Nicuşor, era om foarte bun, ne-am aciuat aici eu şi cei doi fraţi ai mei, fără chirie, mi se ridică părul când mă gândesc că a murit, în doar 10 minute. Lucra până la 3 din noapte. Foarte bun om. Îl tot aştept să vină. Noi l-am mutat de la Leu, apoi de la Cişmigiu. Primea pe-aici, pe uşa din faţă, pe cealaltă intra el, acolo e bucătărioara. Din păcate, căsuţa fiind destul de departe de stradă şi gardul înalt, faţada nu se vede. Să ne sfătuim unde punem placa. 
 (...)
16 august 2007:  La  casa Muşatescu nu răspunde nimeni, deci mergem prin Griviţa în Buzeşti şi Al.I. Cuza, să punem placa lui Octavian Paler, pe gardul de fier, în stânga porţii, singurul loc cât de cât convenabil. Dl Nicu, tolerat în acareturile din fundul curţii, ne ajută, îl regretă pe O.P., oftează, repetă că i-a fost ca un tată. Ultima dată dna Geta a plâns. Apoi n-a mai venit...
Şase plăci în 8 ore... La 22,15 Marian îmi dă telefon pentru mâine dimineaţă, inclusiv cu placa lui Eugen Barbu refăcută. Revenit acasă, Lidia foarte deprimată, a fost prea puţină lume la înmormântare, nici măcar salariaţii MLR, dar nici atâţia alţii pe care Alexandru Dan Condeescu i-a ajutat. S-a citit o scrisoare penibilă de la un fiu din America, precum că n-a putut veni la înmomântare...Numai tată (mort) să nu fii !



Ion Lazu: consemnări:  Vinul de aur. Cotnarii în diplome şi medalii...
O descindere în mijlocul scriitorimii, la Rotonda MNLR, a podgorenilor din legendarul Cotnari, astăzi, luni, la orele 17:00. În sala de la etaj, suntem primiţi în acordurile vivaldiene ale trioului Scherzzo, pe care de curând îl ascultasem, tot în aceeaşi sală. Scriitori, asigurând fundalul întâlnirii şi un prestigiu de necontestat, care reuneşte destule alte feţe simandicoase: academicieni, ambasadori, miniştri... şi pe Mitzura Arghezi, chiar în primul rând de scaune.  Directorul MNLR, dl prof. univ. Lucian Chişu face oficiile de gazdă, prezentându-i pe actanţii sosiţi dinspre dealurile Hârlăului, unde spre beneficiul nostru şi al urmaşilor noştri, cum spune slova, s-a conservat din străvechime una dintre cele mai importante podgorii ale României. Directorul vinurilor de la Cotnari, dl Constantin Deleanu, chiar despre legendele podgoriei dsale ne vorbeşte, cu referiri la isprăvile de arme ale lui Ştefan Vodă Domn cel Mare / Seamăn pe lume nu are..., care Voievod îşi făcuse un bărbătesc obicei de a sărbători fiecare victorie asupra otomanilor, tatarilor, leşilor şi altor lifte străine prin  istorice libaţii la pivniţele din Cotnari. Între timp, împăcând în largu-i suflet viforos pornirile omeneşti cu recunoştinţa către pronia cerească, trimitea meşteri mari, calfe şi zidari să mai ridice o mânăstire, loc de pomenire, printre ele prenumărându-se şi Cotnarii, unde se păstrează una dintre ctitorile Voievodului. S-au păstrat până astăzi, prin iubirea şi osârdia localnicilor, podgoriile străvechi, însumând 1700 ha de coastă expusă soarelui, proprietate a nu mai puţin de 70 acţionari. Ideea a fost ca această moştenire strămoşească să nu ajungă pe mâini străine, cum s-a tot întâmplat... Soiurile au fost conservate, selecţionate, au rezultat vinuri de înaltă calitate, premiate la cele mai mari concursuri din toată lumea. Diplome, medalii, trofee - o recunoaştere a destoiniciei podgorenilor moldoveni -  şi consecutiv, o distribuire a vinurilor de Cotnari pe toate pieţele lumii. Poetul Valentin Talpalaru, care a cercetat vechile arhive, relatează că într-un site arheologic din preajmă, cu vestigii din neolotic, într-o cupă au fost identificaţi sâmburi de struguri autohtoni cu o vechime de cel puţin 5000 de ani. O tradiţie care impresionează, impune şi totodată obligă. Dl academician Eugen Simion, invitat să spună câteva cuvinte, provenind el însuşi dintr-o prea-cunoscută regiune viticolă buzoiană, Ceptura, porneşte de la legătura trainică, indestructibilă dintre virtuţile euforizante ale vinului şi truda pe pagină a scriitorului din totdeauna - depsre care nu se sfieşte a face vorbire - în cazul nostru concret, despre podgoriile cotnărene aflăm referiri din slova lui Dimitrie Cantemir. Şi nu se va putea vreodată trece peste somptuoasele pagini datorate lui Mihail Sadoveanu. Vinul, cântat de poeţii lumii încă din zorii civilizaţiei. Se rânduieşte la cuvânt dl Sergiu Nedelea, recomandându-ni-se Sommelier, un termen pe care aveam să-l descifrez acasă, consultând Larousse de la langue francaise, Lexis, 1979: cel care prepară vinurile; cel care le serveşte, la restaurant. Ce-i drept, ni le-a descris cu maximă precizie, pe cât de protocolar era înveşmântat... Stârnind în sufletele noastre vinovate o sete mai mult decât politicoasă...Iar la urmă, actorul Eusebiu Ştefănescu ne-a propus un incitant excurs prin lumea poeţilor iubitori şi connaisseurs de vinuri de soi ales, citindu-ne / recitându-ne epigrame de Păstorel, iar apoi o poemă de Mihai Eminescu, plină de fantezie şi de haz, despre bătrânul voievod Istrate Dabija, care se scoală din mormânt şi cere de băut, ca pe vremuri...
La descinderea în Rotondă (dar de unde senzaţia înşelătoare că am coborî  într-o cramă domnească, voievodală?!), ne întâmpina o impresionantă expoziţie cu vitrine înţesate de medalii, de diplome, de trofee, de premii şi premii. Şi pe mese albe-ntinse, cupe pline din cele mai vestite soiuri ale podgoriilor de la Cotnari... 




ion lazu: fotografii - Pe Dig, XXIV...




7 comentarii:

  1. Pot spune, cu mâna pe inimă, că l-am iubit pe acest scriitor şi m-am bucurat cu fiecare apariţie la TV cândva. Era zeul de pe ecran. Cărţile lui? O sărbătoare! Cartea lui „Polemici cordiale” mi-a fost carte de căpătâi în Grecia. „Un om norocos”, m-a pus pe gânduri şi am vrut să scriu o carte inspirat de acest roman. Am renunţat după trei... şi ceva capitole, întrucât îl imitam prea tare. Poezie, era fiecare cuvânt scris de mâna lui, aşa cum spuneaţi cândva, că Cioran scria pentru a inspira vreodată, un poet.
    Cu alte cuvinte, poezia (ne sugera) ar fi pentru poet „ceea ce era piramida pentru faraoni”. Şi mi se pare, aşa a şi spus cândva, Octavian Paler, într-un interviu. Îmi dau seama că risc să nu par prea realist, ci mai mult nostalgic după ceea ce se credea în tezele pitagoreice, cum că „istoria se repetă în mod ciclic”, că scriindu-l în textele noastre, îl rescriem prin tot ceea ce ne-a transmis cândva.

    RăspundețiȘtergere
  2. Da, înţeleg, cum să nu... poete Tudor Cicu. Avem nevoie de modele, nu doar din istorie şi din literatura citită-îndrăgită, ci şi din realitate, mai simplu spus: dintre oamenii pe care avem ocazia să-i cunoaştem personal; să-i urmărim cu interes la emisiunile televizate. În acest sens, Octavian Paler era carismatic, acroşant prin abordările sale abrupt, mereu surprinzătoare, pe cât de ingenioase; şi mereu cu trimiteri culturale şi filosofice redutabile. Era/devenise şi un om al cetăţii, implicat în acţiunile intelectualităţii, ale Alianţei Civice, ale democraţiei ce-şi căuta făgaşul. Dar unde ar fi fost de găsit, când supravieţuitorii Terorii roşii, după 4 decenii, nu mai erau ce trebuie - nu-i lăsaseră să fie!, iar acum îi înconjuraseră de secături securiste reciclate... Încrederea deplină în victoria valorilor democratice s-a stins foarte curând la O.P. A urmat rechizitoriul, un alt fel de demascare, nu?
    Cu scrisul lui e altceva. Publicul dornic de deschidere culturală l-a receptat mai bine decât critica, dezafectată în fapt.
    Despre om, deja nu e cazul să facem vorbire. Îmi amintesc din întâmplare la ce se referea Nicu, omul de casă, când vorbea de mutările lui O.P. dintr-un loc în altul: S-a mutat dintr-un cartier mărginaş în centru, la Cişmigiu; de acolo s-a mutat imediat după cutremur, speriat de ce se întâmplase, grijuliu să se mute într-o casă fără etaj. Să scape de teroarea aşteptării unui nou cutremur...Oricum, singurul lucru la care ţinea cu adevărat era propria persoană; şi, de aici pornind, ţinea la impresia pe care o face semenilor săi... N-a precupeţit nici un efort întru aceasta. Şi, pentru a nu nedreptăţi pe actant, trebuie să adaug imediat: fără o asemenea abordare, dintr-un om cu însuşiri creative,fie el chiar de mare valoare, nu se alege mai nimic...
    Un gând bun, Lazu

    RăspundețiȘtergere
  3. Deşi "ruperea" din context poate produce regretabile deformări, eu citez numai această frîntură laziană: "...singurul lucru la care ţinea cu adevărat era propria persoană; şi, de aici pornind, ţinea la impresia pe care o face semenilor săi... N-a precupeţit nici un efort întru aceasta."
    Şi sunt total în acord cu acest "frînt" înţeles.
    Un alt tip de "tribun" care-a făcut totul pentru el şi mai nimic pentru societate. Vasile B.(alt conjucturist fără scrupule) l-a portretizat splendid, ca ruptul ce-şi rîde de cîrpit, poreclindu-l şi "cap de tîlv".
    Ba-n plus, chiar cel îndrăgit de molii (oare, de ce?). fiindcă îl urmau-cortegiu (cred că şi pe ceea lume!) oriunde se muta, în momentele de absolută sinceritate (puţine, rare, dar le avea!) s-a autoportretizat suficient de realist-critic.
    Se voia peste Bogza (cam egal cu Cioran: el pe scaun, Emil pe scăuieş), dar a rămas doar un "paler" în toate accepţiile motului din dex.ro regionalisme & dialecte, plus "cap de tîlv" patentă VB.
    Eu nu l-am recomandat pe el ca model elevilor mei, deşi leşina lumea post'70-80istă după el. Şi eu i-am cetit "Viaţa pe un peron", interesante gimnastici stilistice, apoi noian de editoriale, rubrici... Dar comportamentul său din post-loviluţie (dîndu-se victimă, deşi N-a fost: decît a infatuării din dotare!), ce s-ar fi dorit o Voce, m-a distanţat. RL nouă, noua Alianţă Civică aveau nevoie de un herb şi l-au ales pe el: hibrid de Geo Bogza şi CrTuPeu.

    Să mă ierte Dl Tudor Cicu, dacă nu rezonăm pe aceeaşi coardă pentru acest specimen literar!... Sper ca prietenia noastră să nu sufere din pricina încă unui Oportunist.

    Dumnezeu (în care n-a crezut) să-l judece!...
    Eu mi-am spus doar oful, ca martor al părţii adverse..

    RăspundețiȘtergere
  4. Vă înţeleg poziţia temperată şi foarte atentă la anumite detalii. Şi eu aş deveni bănuitor, dacă la-ş fi auzit spunând că statuia sa literară ar trebui comparată cu cea a lui Cioran sau Bogza (în ce-l priveşte pe cel din urmă e relevant că scrisese "Ca să fii om întreg" iar celălalt "Un om norocos" - nu-i aşa, suficient să-i deparatajezi doar prin scrieri. Nu, domnilor! Nu l-am îndrăgit pe O. Paler pentru operă, sau politică (nici atât), ci prin figura sa riguros gândită şi înfăţişată nouă, la emisiunile televizate. Fiecare frază, apăsat rostită şi întărită cu intonaţie, cu semn şi punctuaţie, mi-a atras atenţia: "sunt foarte trist, pentru că indiferent ce se va întâmpla cu această ţară, nu mi-e indiferentă soarta ei" (sau) "mai aparţine România, României?" - pentru că "în România, nu trebuie uitat, sunt 22 mil. de suflete, nu 22 mil. de cetăţeni". Eu sunt doar un suflet din acest popor gândit de el (ca şi Cioran, ca şi Bogza etc...), dar, pentru că din anul doi de facultate, am fost făcut membru comunist de partid, acum mulţi ar dori (cum s-a întâmplat după revoluţie) să renunţ la titlul de inginer luat pe vremea comunistă, la cultura mea dobândită tot pe vremea aceea şi mai ales la norocul meu câştigat în presa acelor ani. După revoluţie, când mi s-a reproşat apartenenţa la PCR (deşi rupsesem în min. 1, cu Dinescu la TV, carnetul roşu), am urât şi rupt pentru totdeauna, imboldul de a mai face politică în ţara asta. Îi ironizez pe politicieni, scriu pamflet doar, dar şi copilului meu (ca şi Adrian Năstase - admirabil gest-)i-am spus fiului meu: niciodată să nu facă politică în ţara asta nerecunoscătoare. Aşa l-am privit pe Octavian Paler, nicicum altfel şi l-am înţeles. Eu am iubit sufletul lui, care se "exprima" şi mi se adresa pe micul ecran, nu cel manifestat, aşa cum spune Ion Lazu că era în realitate. Dacă a fost aşa, păcat! Pesemne că intuia ce exprima: "Între Dumnezeu şi noi mai există cineva?" DESTINUL MEU ESTE ACEASTĂ ROMÂNIE! (de la O.P. citire).Nu, domnule Culai, ar fi ultimul lucru pe pământ, să întorc spatele cuiva care nu poate fi de acord cu părerea mea, dacă este argumentată şi serioasă, în legalitatea unui dialog onest, lipsit de otrava traseiştilor de pe alte bloguri. Vă urmăresc în continuare, dornic de multe alte neştiute, de altfel, fireşti într-o viaţă de om întreg.

    RăspundețiȘtergere
  5. Poate n-ar fi trebuit să aduc defel vorba despre persoana particulară a scriitorului pe care l-am propus spre rememorare, la aniversră. Cu toate că opţiunea mea în ce-l priveşte pe scriitor e limpede şi onorantă totodată, căci m-am străduit să-i pun placă memorială la doar câteva luni de la dispariţie.
    Iar în cealaltă privinţă, a prezentării operei, mi se pare că l-am receptat mai favorabil decât Marian Popa, poate şi decât N. Manolescu, eu neavând constrângerile criticului, care musai să-şi arate competenţa şi exigenţa şi. A fost o personalitate remarcabilă şi memorabilă, un erou al timpului său, repet; iar cărţile lui se vor citi în continuare, pentru bunul motiv că-l solicită pe lector, chiar îl incită, fără să-l umilească, totuşi.
    Sunt foarte îndatorat celor doi prieteni-comentatori, am convingerea liniştitoare că, aşa cum îi ştiu, vor păstra cumpăna dreaptă, spre cinstea adevăratei iubiri de literatură. Mă îngrozeşte şi mă oripilează ceea ce văd pe alte bloguri, fie şi de scriitori rezonabili, care însă oploşesc şi lasă să se dezlănţuie fără niciun control diverse condeie imunde, băgăreţe, cârcotaşe - şi n-ar fi destul: ofensatoare, jignitoare în cel mai lamentabil mod... Motiv pentru care m-am retras şi nu am de gând să mă mai amestec în lăturile lor internaute. Oameni (?) care sub perdeaua anonimatului îşi dau arama pe faţă, fără ruşine. Mai întâi şi mai întâi demnitatea, îmi spun, care nu este de imaginat fără bună credinţă. Şi fără bună creştere...
    Un gând bun, de solidarizare intelectuală, Lazu
    P.S. Cazul Bogza ar necesita o discuţie separată, cândva...

    RăspundețiȘtergere
  6. Răstardiv PS, dar/însă Totuşi:
    Mulţumesc atît pentru frumoasele Doamne din viaţa voastră, Pane, cît şi pentru Scaieţi (Prietinii ştiu de ce!) !!!
    Şi pentru urmaş mulţumim, dar am dori mai proaspete veşti dintr-Acolo!

    RăspundețiȘtergere
  7. Dragii moşului, vestea cea bună e că Nepotul a împlinit astăzi la prânz respectabila vârstă de 2 luni ! Într-altfel, s-a făcut un lungan care nu ştie decât să pape lăptic şi să doarmă regeşte... În astă seară ne vedem pe skype şi multe ne vom spune, la care ne-am gândit între timp... Conu Ionu
    P.S. Astăzi încep să livrez Povestea unei sălcii, o poveste pe mai multe anotimpuri, cu oameni şi păsări, între apă şi cer... poveste care se încheie cu A fost odată...

    RăspundețiȘtergere