duminică, 24 iulie 2011

..."El amigo verdadero / A decer como la sangre / Que accude siempre a la errida/ Sin que ninguno lo llame!".  E vorba de un coplas din Guatemala, izbucnire spontană a unui om singur (cu chitara lui). Iar în traducerea românească a subsemnatului, "strigătura" ar vrea să sune astfel: "Prietenul adevărat / E ca sângele ce vine / Totdeauna către rană / Fără ca să-l cheme nimeni."

Ce se întâmplă?  Se întâmplă acest lucru minunat: că la numai câteva ore de la lansarea la apă a blogului meu nou-nouţ, am şi primit o mulţime de semne de încurajare şi solidarizare spirituală din partea a numeroşi prieteni.

Numai că... numai că, dintr-un motiv care pe moment îmi e obscur, comentariile lor mi-au sosit pe e-mail, în loc să se dirijeze spre blog.  Am manevrat eu ceva greşit? Nu e deloc exclus, căci am mers pe bâjbâite. Sunt multe surprize şi trape pentru neiniţiat...Nu mai târziu decât azi, trecând nişte fotografii de pe un folder pe altul, m-am pomenit cu ele postate buluc pe blog. Apoi mi-a luat ceva mai mult timp să le îndepărtez de-acolo.  Tare aş vrea, dragilor, ca vreunul dintre fidelii mei să încerce o postare la "Comentarii" şi să-mi dea imediat un semn şi pe mail, ca să fiu sigur că "instalaţia" bloggistică funcţionează... Lazu

reproduc întreaga secvenţă:

Dragelor, dragilor...
Acum vreo 20 de zile mi-a dispărut blogul pe care cu bună-credinţă trudeam de vreo doi ani. Desigur aţi simţit frustrarea, pentru care mă veţi scuza, poate, bănuind cât de tare m-am amărât eu-însumi... Dar, înghiţindu-mi năduful şi săpând din greu, de data asta doar cu forţe proprii (vorba ceea: "tânăr sunt, de nimeni nu depand!", am pus pe picioare un nou blog-nou, daţi clic îndată pe   http://ilazu.blogspot.com/  şi veţi constata că deja am reuţit să postez acolo nu mai puţin de 5 (cinci) texte, care sper să vă trezească interesul - şi nu doar atât, ci să-mi parvină repejor comentariile, notele, consemnările, încurajările - şi la o adică fie şi contestările/dojenile dvs, numai politicoase să fie... Cum necum şi ca din nimic, autorele se înfiripează din nou în faţa Dvs., cu tot curajul, ţinându-şi blogul pe palme, la vedere, ca pe vremuri ctitorii de lăcaşuri sfinte. Devotat, Lazu


Ileana Costea to me
show details 12:37 AM (18 hours ago)
Cum a putut sa iti dispara blogul, draga Ionu? Ti s-a terminat abonamentul, s-a stricat ceva pe server? Ma sperii ca si eu am multe pe servere externe (despre Nic, despre Jerry)... Oricum, bine ca privesti pozitiv si ai inceput un blog nou. Sper ca ai materialele si le poti pune din nou. Dar va lua timp. Imi placea asa de mult blogul tau! Ma linistea si muzica din fundal. Imi placeau grozav articolele, stilul, onestitatea, complexitatea-simpla (na!,c-am zis-o complicat!) a gandirii tale. Fir-ar sa fie! Ai toata admiratia si incurajarea noastra.

Jerry si Ileana

Horia Gârbea to me
show details 8:45 AM (10 hours ago)
SAlutari!
Nu aveți blog roll?
V-as fi propus un schimb de link dar nu am vazut blogrolul. e usor de adaugat.
Cu bine,
horia


Stimate domnule Lazu,

Imi pare rau ca am pastrat tacere asupra acestui eveniment dureros pentru mine, din care nu am reusit sa ies nici pana in ziua de azi asa cum as fi vrut. Nu stiu exact ce s-a intamplat, s-a blocat, nici firma care il gazduia nu a reusit sa-l repuna in functiune de asta data si acum imi ramane o singura speranta, la un prieten care incearca sa ma ajute!

Va doresc succes cu noul blog, cel vechi era foarte bogat, avea substanta, intrase in circuit! Nu va inchipuiti cat de jenat sunt ca mi s-a intamplat aceasta amaraciune!

Eu inca mai sper!

Numai bine!

N.I.-C.


anda mihaela to  me
show details 9:48 AM (9 hours ago)

cum adica ti-a disparut?          de ce????
stiu ce inseamna asta, intrucat am trecut printr-o suferinta asemanatoare...pastrand scara proportiilor, desigur...  de la consacrat la umil insiruitor de ganduri cand lenea nu da prea mult pe afara..

dar sper din suflet ca, inrait si inbunat in ale scrisului, tot ce-ai postat ai pus bine la pastrare pe undeva...

incolo, felicitari de casa noua, trainica din pixeli nemuritori, asa cum i se cuvin unui prea distins penat

auguri si numai de bine!
chiar imi era dor de e-chipul vostru
.. si desigur si de cel real

cu bucurie / care si la noi sa fie!
si cu o lacrima pentru Mircea Ivanescu  cel ce s-a stins in tacere pecum un elefant alb al generatiei sale atat de daruita pentru literatura romana..

uf, vorbele, cum te duc ele usor, usor pe poteci banale, roase de atata toceala

..dar amaraciunea musteste adanc..

a tradus
pe unul pe altul
pe-un Joyce, pe-un Musil

doar pe el, pe ale lui poeme, poesii, nu si nu..

fara sa fi vrut sa te amarasc    
"ramane cum am stabilit",

a.calinescu

cat despe comentarii la vedere
...hm
mai vedem
..depinde de dispozitia exhibitionista in care ma aflu ..si oricum  las pe altii cu cantul mai cunoscut..

ramanand in umbra emailurilor aceeasi devotata cauzei vostre de pasari cantatoare  si in...cantatoare.
a se vedea Li. a-ciocarlia 

of,
logoreea nu salveaza Romania, nu si nu!
a


 sanzianabatiste to me
show details 12:00 AM (19 hours ago)

Bună seara!
Scuzaţi-mă, dar mă intrigă ceea ce spuneţi! Eu n-am alt blog decât cel de pe Reţeaua Literară şi tocmai mă gândeam că ar fi cazul să-mi fac unul. Iar acum aflu că blogul d-voastră, atât de complex şi de muncit, a dispărut!
Vă rog să-mi explicaţi cum se poate întâmpla asta, din ce cauză, din a cui vină?
Şi, dacă dispare, materialele de acolo se mai pot recupera?
Cui se poate reclama cazul?
S.B.


Buna dimineata,
Tocmai ne-am intors de pe teren, de la Raucesti, judetul Neamt, incheind un proiect inceput la 27 iulie 2010; evident, in trei zile trebuie sa predam raportul, dar am lucrat la el pe teren - stii, SMT, gravimetrie, magnetism, geologie, pentru ROMGAZ.
Am facut o baie si acuma transpir in noapte - e cald pe-aici, pe la Bucuresti!
 Felicitari pentru noul tau blog, care pare facut de un profesionist, si o intrebare: cum ti-a disparut vechiul blog-vechi, ce crezi ca s-a intimplat cu el? (Asta asa, ca sa stiu daca imi fac vreodata blog! Deocamdata finalizez cartea aceea de fotohaiku la care lucram acum un an, cind ne-am intilnit la Bookfest. Acum citeva zile am primit prefata, care trebuie tradusa in engleza - haiku-urile deja sint - si tot manuscrisul sa fie citit de un vorbitor nativ de engleza. Imi poti recomanda pe cineva?)
Cartea s-ar putea sa-ti placa, se incadreaza la cele patru anotimpuri si e un domeniu de granita, in statu nascendi pe globul nostru cel de tina.
Toate cele bune,
Dan Pomarjanschi


Ursache Magda to me
show details 9:21 AM (10 hours ago)

Frumos! Dea Domnul ca acele carti de pe fundal sa fie scrise de Lidia si de Ion Lazu. Cit despre Mircea Iv.,era o vreme cind il stiam aproape pe de rost.  magda u.


Elena Fluerasu to me
show details 1:56 PM (5 hours ago)

Felicitari, Mestere!
Nu am stiut ca blogul a disparut. Am crezut ca l-ati retras, pentru a-l reinnoi.
Acum e limpede. Succes in truda de reconstituire si...curaj! Caci adevaratu-i:
"Codrul e vesnic proaspata-i zarea
Şi fara istov spune-si cantarea."